ČUVENI JAPANSKI GIGANT U OZBILJNOM SUKOBU! Honda dala ultimatum Nisanu, ono čime su ga uslovili im se nimalo nije dopalo
Prema prethodnim saznanjima, Honda je želela da Nisan postane njena podružnica, ali rukovodstvo Nisana nije prihvatilo taj uslov. Izvori takođe navode da Nissanovi lideri nisu pokazali dovoljno razumevanja za ozbiljnost situacije u kojoj se kompanija trenutno nalazi.
Prema prethodnim saznanjima, Honda je želela da Nisan postane njena podružnica, ali rukovodstvo Nisana nije prihvatilo taj uslov. Izvori takođe navode da Nissanovi lideri nisu pokazali dovoljno razumevanja za ozbiljnost situacije u kojoj se kompanija trenutno nalazi.
Japanski automobilski gigant Honda Motor spreman je da obnovi pregovore o spajanju sa Nissan Motorom, ali pod jednim ključnim uslovom – da izvršni direktor Nisana, Makoto Učida, podnese ostavku.
Ove dve kompanije, koje zauzimaju drugo i treće mesto po prodaji automobila u Japanu (iza Toyote), razmatrale su formiranje automobilske grupacije vredne 60 milijardi dolara, preneo je iPortal Biznis.
Zašto su pregovori propali?
Razgovori između Honde i Nisana vođeni su u svetlu ozbiljnih izazova sa kojima se suočava automobilska industrija – nedostatka hibridnih modela na tržištu SAD i sve veće konkurencije kineskih proizvođača. Posebno su negativne posledice osetne kod Nisana, čiji prihodi trpe udarce, navodi Rojters, pozivajući se na Fajnenšel tajms.
Pregovori su prekinuti prošle nedelje, čime je dodatno naglašena nesigurnost unutar Nisana i povećan pritisak na tradicionalne proizvođače automobila u trci sa agresivnim rastom kineskih brendova.
Nisan i Honda bez komentara
Na upite medija, Nisan nije želeo da komentariše ove informacije, dok je Honda saopštila da zvanično nije izdala nikakvu izjavu povodom pregovora.
Makoto Učida pod pritiskom
Izvršni direktor Makoto Učida već duže vreme je pod pritiskom da izvuče Nisan iz dugogodišnje krize izazvane lošim poslovnim rezultatima i turbulencijama u menadžmentu. Još u decembru prošle godine, pojavile su se informacije da će naredni meseci biti ključni za njegov opstanak na čelu kompanije.
Honda tražila dominaciju u spajanju
Prema prethodnim saznanjima, Honda je želela da Nisan postane njena podružnica, ali rukovodstvo Nisana nije prihvatilo taj uslov. Izvori takođe navode da Nissanovi lideri nisu pokazali dovoljno razumevanja za ozbiljnost situacije u kojoj se kompanija trenutno nalazi.
Nisan otpušta 6.500 radnika i zatvara fabrike
Nakon neuspešnih pregovora o spajanju sa Hondom, Nisan se suočava sa velikim izazovima i donosi ključne mere kako bi stabilizovao svoje poslovanje. Među najvažnijim odlukama su masovna otpuštanja radnika i gašenje proizvodnih pogona.
Masovna otpuštanja u dve faze
Kompanija planira otpuštanje 6.500 radnika, podeljeno u dve faze. U prvoj fazi, koja obuhvata fiskalnu godinu 2025 (od 1. aprila 2025. do 31. marta 2026.), posao će izgubiti 5.300 zaposlenih. Druga faza, planirana za fiskalnu godinu 2026 (od 1. aprila 2026. do 31. marta 2027.), donosi još 1.200 otkaza.
Međutim, otpuštanja tu možda neće stati. Još u novembru 2024. godine, prema izveštaju portala Moor1, Nisan je najavio mogućnost ukupnog otpuštanja do 9.000 radnika. Oko 2.500 dodatnih zaposlenih moglo bi napustiti kompaniju kroz programe dobrovoljnog odlaska ili ukidanja radnih mesta.
Smanjenje proizvodnje i zatvaranje fabrika
Nisan planira da do fiskalne 2026. godine smanji globalnu proizvodnju za 20 odsto, sa trenutnih 5 miliona na 4 miliona vozila godišnje. Kao deo ove strategije, kompanija će postepeno zatvoriti tri fabrike, a prvi na listi za gašenje je proizvodni pogon na Tajlandu. Identitet preostalih fabrika koje će biti zatvorene još nije objavljen.
U SAD, Nissan će dodatno smanjiti troškove optimizacijom proizvodnje u dve fabrike, gde će biti ukinute pojedine smene.
Brži razvoj novih modela i pojednostavljeni dizajn
Kako bi smanjio troškove, Nisan će značajno ubrzati proces razvoja novih modela. Vreme potrebno za razvoj automobila prvo će biti skraćeno sa 52 na 37 meseci, dok je krajnji cilj da se ovaj period dodatno smanji na samo 30 meseci – od početne faze do serijske proizvodnje.
Pored toga, Nisan planira pojednostavljen dizajn novih modela, koji će debitovati sa šest novih globalnih automobila. Ova strategija smanjiće potrebu za specifičnim delovima i pojednostaviti proizvodni proces, što će doprineti efikasnijem poslovanju.
BiznisKurir/BizPortal
ZA ĆERKIN ROĐENDAN DALA SKORO 6.000 €: Sofija samo dekoraciju platila 620 €, pa kad je stigla napravila haos - Užasnuta onim što je videla