Slušaj vest

Auto-put od Metkovića do Dubrovnika gradiće se u dve faze: od Metkovića do Pelješkog mosta i od Dola do Dubrovnika. Kao prioritet određena je druga deonica, od Dola do Dubrovnika.

Prema navodima HRT-a, ovaj auto-put će biti najskuplji u Hrvatskoj, s procenjenim troškom od 1,2 milijarde evra. Početak radova zavisi od završetka javnih tendera i pribavljanja potrebnih dozvola. Prema najoptimističnijem scenariju, radovi bi mogli započeti već ove godine, a završetak se očekuje do 2029. godine. Jedan od najvećih problema predstavlja nedostatak brze saobraćajnice koja bi povezala Dubrovnik sa aerodromom i granicom s Crnom Gorom.

Čak 19 od ukupno 28 kilometara ove deonice prolaziće preko vijadukata i kroz tunele. Uskoro se očekuje početak radova na etapama od Rudina do Slanog i od Slanog do Mravinjaca.

Gradnja auto-puta odvijaće se na zahtevnom terenu, kroz vrlo usko područje. S jedne strane nalaziće se more, a s druge granica s Bosnom i Hercegovinom.

- Radi se o terenu koji je praktično najgori mogući za gradnju auto-puta. Već sami elementi – broj vijadukata, mostova i tunela – govore o zahtevnosti projekta. Takođe, radi se o području koje je gusto naseljeno, pa će biti ključno obezbediti odgovarajuće čvorove i povezivanje kako bi saobraćajnica bila potpuno funkcionalna - izjavio je izv. prof. dr. sc. Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Prema planu, izgradnja bi trebalo da bude završena do 2029. godine. Lokalna i županijska vlast izražavaju optimizam u pogledu brzog početka radova.

- Najavljeno je da će početkom ovog meseca biti zatvoren tender, odabran izvođač, i nadamo se da neće biti žalbi, iako to ne možemo isključiti. Verujemo da ćemo već ove godine fizički započeti radove na toj deonici. Ona jeste skupa, ali povezivanje Dubrovnika s ostatkom Hrvatske nema cenu, bilo s geostrateškog, privrednog ili sigurnosnog aspekta - istakao je župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić.

Izgradnjom novog auto-puta trebalo bi da se smanje gužve i broj saobraćajnih nesreća.

- Rekao bih da je najvažniji aspekt ovog auto-puta svakako sigurnost u saobraćaju. Deonica državnog puta D8 je vrlo opasna, sa čestim nesrećama. Ako je ovaj auto-put potreban zbog ičega, onda je to upravo zbog sigurnosti. Naravno, značajna je i za povezivanje Dubrovnika s mrežom auto-puteva uHrvatskoj - dodao je Ševrović.

Ukupno će biti izgrađeno 47 kilometara auto-puta između Metkovića i Dubrovnika, uz dodatnih 15 kilometara priključnih puteva.

BiznisKurir/Index