Slušaj vest

Od britanske kraljevske porodice do holivudskih zvezda, luksuzne cipele Džimija Čua nosile su brojne poznate ličnosti na crvenim tepisima širom sveta.

Sada Ču pomaže narednoj generaciji modnih dizajnera da slede njegov primer, otvaranjem online prodavnice u kojoj se prodaju odeća i aksesoari koje su izradili studenti i diplomci njegovog dizajnerskog programa JCA London Fashion Academy.

- Moj otac mi je uvek govorio: ako imaš znanje i veštine, ako preneseš svoju zaostavštinu, mlađe generacije mogu steći sve te veštine i znanja - rekao je Ču za CNBC. Ču je rođen u Maleziji, gde ga je otac naučio da ručno pravi cipele.

Džimi Ču
Foto: Printscreen/Youtube/FashionTV

Ču je 2021. godine otvorio akademiju koja studentima nudi osnovne i master studije iz oblasti preduzetništva u dizajnu i inovacijama brenda – s posebnim naglaskom na poslovni aspekt programa.

- Veoma je važno... pomoći im da započnu posao, da nauče kako da prodaju - rekao je Ču za CNBC.

Studenti uče o marketingu i PR-u, kao i pisanju poslovnih planova, s ciljem da nakon diplomiranja pokrenu sopstveno „mikro“ modno preduzeće, prema opisu na sajtu akademije.

- Čak i najtalentovaniji modni dizajneri neće uspeti ako nemaju poslovnu pronicljivost - rekao je Ču u saopštenju za medije.

Dizajnerka akademije JCA Olivia Blek predstavila je kolekciju „Rat s okolinom,“ s ciljem da istakne „bitku“ koja je potrebna za rešavanje problema održivosti, rekla je za CNBC. Na fotografiji je model u jednom od Blekininih komada na modnoj reviji 28. novembra 2024.

Akademija je takođe otvorila privremeni fizički prostor – JCA Retail Gallery – u prizemlju luksuznog kompleksa White City Living u zapadnom Londonu, gde su prošle nedelje izložene i na prodaju kolekcije studenata.

- Ideja pokretanja ove galerije bila je da (studentima) pružimo platformu za prodaju njihovih radova bez plaćanja visokih troškova zakupa prostora i omogućimo im priliku da direktno komuniciraju sa širom javnošću - rekla je Olivia Blek, studentkinja akademije i jedna od kustosa JCA Retail Gallery. Kompanija Berkeley Group poklonila je ovaj prodajni prostor akademiji.

patike.jpg
Foto: Shutterstock

Blek je izjavila da joj je Ču dao povratne informacije o njenom modnom brendu tokom njegovog razvoja, savetovavši je da razvije ideju motiva svog brenda – orla.

- On uvek kaže: fokusiraj se na nešto što čini odeću zaista posebnom - rekla je Blek.

Održivi razvoj je prioritet za studente. Mnogi komadi odeće izrađeni su od ostataka materijala ili polovnih tkanina, dok su neki modularni, sa patentima ili mašnama koji omogućavaju dodavanje ili uklanjanje rukava ili nogavica za različite prilike. Ču je sugerisao da dizajneri mogu koristiti ostatke materijala iz proizvodnje luksuznih odevnih komada za izradu pristupačnijih komada.

Studentkinja akademije JCA Eleanor Hanter nazvala je svoj brend „Prosečni Džordž“ po svom dedi, špijunu iz Drugog svetskog rata. Model nosi jedan od Hanterinih komada na modnoj reviji 28. novembra 2024.

Prošle godine, MekKinzi je predvideo da bi generativna veštačka inteligencija mogla dodati između 150 i 275 milijardi dolara operativnim profitima modnog i luksuznog sektora do 2026. godine.

Šta Ču misli o veštačkoj inteligenciji i njenom uticaju na modnu industriju? Rekao je da je AI koristan za vežbe studenata ili za prevođenje pisama sa kineskog jezika, ali je upozorio da ne bi trebalo da se koristi za sve.

- Ljudi mogu primetiti – ako koristite AI, sve će izgledati isto - rekao je.

- Možete je koristiti kao vodič, ali ne 100% za sve. U suprotnom, gubite sopstvenu veštinu - rekao je Ču.

Ču je studirao na londonskom fakultetu za obuću Cordwainers početkom 1980-ih i pravio cipele za reviju na London Fashion Week-u kasnije te decenije. Novinarka magazina Vogue, Kejt Felan, videla je njegove dizajne i pozvala ga, rekavši:

- Džimi... želimo te cipele - rekao je Ču za CNBC. Magazin je objavio članak o njegovim cipelama na nekoliko strana, a Ču je u 1990-im pronašao klijentkinju u princezi Dajani.

Ču je 2001. godine prodao svoj 50% udeo u istoimenoj kompaniji za cipele, kada je firma vredela 21 milion funti, a brend je sada u vlasništvu kompanije Capri Holdings, koja ga je kupila u okviru posla vrednog 1,35 milijardi dolara 2017. godine.

biznis.kurir.rs/CNBC