Slušaj vest

Počelo je sezonsko sniženje zimske kolekcije u Srbiji. Izlozi prodavnica su okićeni napisima o popustima, mameći kupce da obnove garderober. Prodavci akcijama i popustima pokušavaju da primame kupce, ali oni, prema rečima stručnjaka, moraju da budi svesni potencijalnih zamki i prevara koje vrebaju.

- Najčešće su marketing trikovi prisutni kada su ovi praznici u pitanju. Ono što je glavna zamena teze i najveći marketinški trik, jeste da vam sugerišu da nešto možete da uštedite kupovinom, to je nemoguće - terminološki je i netačno, zato što ne može se uštedeti potrošnjom, može se samo manje potrošiti - rekao je Dušan Uzelac, finansijski savetnik. 

Sequence 03.00_01_03_05.Still001.jpg
Foto: Kurir Televizija

Kako iz nacionalne organizacije potrošača objašnjavaju, sezonska sniženja se organizuju dva puta godišnje, a postoji velika razlika između rasprodaja, akcija i sniženja.

- Velika razlika je kada je u pitanju akcija, ona može maksimalno da traje u kontinuitetu 30 dana. Ili da se tih 30 dana srazmerno podeli na godišnjem nivou, na primer u koliko to može biti vikend sniženje, vikend akcija. Dok se za taj recimo period može koristiti i sam naziv sniženje, ne mora da bude striktno da kažemo da je to akcija. Postoji još po zakonu o trgovini i termin rasprodaja, a to znači kada se neko privredno lice gasi, ili kad dolazi do zamene adresa, pa kažemo prebacuje se na drugu adresu - istakao je Marko Dragić, iz Nacionalne organizacije potrošača. 

Sequence 03.00_01_41_00.Still003.jpg
Foto: Kurir Televizija

Trgovac je dužan da istakne jasnu ponudu, odnosno da kaže o kojoj robi se radi i u kom periodu je koliko sniženje.

- To se smatra na osnovu Zakona o zaštiti potrošača prekršajem. I u takvim slučajevima je potrošač dužan da plati manju cenu od one koja se nalazi na samom rafu. Ukoliko je ona naravno niža, ukoliko uopšteno postoji neka razlika u ceni, potrošač uvek može da prijavi to trgovcu samom i da ukaže na nepravilnosti i zahteva da mu se naplati ta niža cena. To je ono što mu daje Zakon za pravo - rekao je Dragić.

02:30
Ovo je najveći marketinški trik prodavaca tokom praznika! Stručnjaci tvrde: Sugerišu vam da nešto možete da uštedite kupovinom, to je nemoguće Izvor: Kurir televizija

Takođe, postoji opcija i da se uputi prigovor tržišnoj inspekciji. Kako do toga ne bi došlo - pre šopinga dobro proverite cene i naoružajte se strpljenjem kako biste željene artikle našli po povoljnijim iznosima.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs

03:40
"POPUSTI SU ČIST PSIHOLOŠKI TRIK!" Stručnjaci otkrivaju kakvu reakciju kod kupaca bude sniženja: NAROČITO SU RANJIVE ŽENE Izvor: kurir televizija