KAKO TRENUTNA KRIZA U FOLKSVAGENU UTIČE NA SRPSKO TRŽIŠTE: Posrednik nemačkog giganta za Srbiju otkriva strategiju za naredne mesece
Pošto je rukovodstvo Folksvagena prošle sedmice predstavilo Plan štednje, zaposleni su se razbesneli, te su u ponedeljak protestovali ispred fabrike u gradu Cvikau. Tada su najavili da žele da zatvore najmanje tri fabrike i ugase na desetine hiljada radnih mesta.
Takođe, predsednica radničkog saveta kompanije Daniela Kavalo je na informativnom sastanku sa zaposlenima u Volfsburgu dodala da će sve preostale fabrike morati da smanje kapacitete.
Folksvagen u Nemačkoj zapošljava oko 120.000 radnika, od čega je polovina u Volfsburgu. VW ukupno ima deset fabrika u Nemačkoj, od kojih je šest u Donjoj Saksoniji, tri u Saksoniji i jedna u Hesenu.
U septembru je VW raskinuo sporazum o sigurnosti radnih mesta, koji je bio na snazi više od 30 godina. Time su počev od sredine 2025. moguća otpuštanja radnika iz takozvanih „poslovnih razloga".
Pod smanjivanjem kapaciteta rada firmi, podrazumeva se naravno i smanjenje plata zaposlenima, što je takođe neminovnost. U to ime je u Cvikauu, hiljade zaposlenih marširalo do kapije fabrike, duvajući u pištaljke. Kako je preneo nemački Bild, čak i da kompanija nastavi da postoji, prema planovima, proizvodnja u Cvikauu bi se ubuduće odvijala samo na jednoj proizvodnoj traci, umesto na dve. Pored toga, menadžment je zahtevao smanjenje plata za deset odsto i zabranu povećanja zarade u naredne dve godine.
U međuvremenu, postala je interesantna informacija koja je govorila više o tome koliku platu u VW imaju zaposleni na raznim pozicijama.
Na sajtu „kununu.com“, na kome se mogu oceniti poslodavci, čak 2.767 radnika VW navelo je svoja radna mesta i svoju bruto godišnju zaradu, ali se doduše sve ove brojke moraju posmatrati sa dozom opreza.
Situacija u jednom od najvećih magnata u automobilskoj branši nije ostavila ravnodušnim ni ovdašnju javnost, te je bilo zanimljivo čuti kako se srpski posrednik za pitanje Folksvagena ponaša u ovoj situaciji i da li trenutna kriza može da utiče na na naše tržište.
- Kompanija Volkswagen AG je više puta naglašavala hitnu potrebu za sveobuhvatnim merama restrukturiranja sa ciljem da učini kompaniju dugoročno konkurentnom.
Od sredine 2023. godine, uprava je u stalnoj komunikaciji sa predstavnicima radnika o budućim planovima, a programi efikasnosti dogovoreni u decembru 2023. predstavljaju prve konkretne rezultate - poručili su oni za Biznis Kurir.
- Evropsko tržište automobila se smanjilo za dva miliona vozila od 2020. godine. Folksvagen, sa učešćem od čak 25 odsto, suočava se sa nedostatkom od 500.000 vozila, što dodatno zahteva mere restrukturiranja. Kako bi osigurali budućnost, kompanija planira smanjenje troškova rada i unapređenje produktivnosti.
Oni dodaju da strategija za budućnost ostaje nepromenjena.
- Kompanija nastavlja da radi sa predstavnicima zaposlenih kako bi zajedno pronašli načine za dalje investiranje u proizvode i tehnologije i obezbedili ravnotežu između poslovne profitabilnosti i broja zaposlenih, posebno u kontekstu promena u nemačkom poslovnom okruženju. Razgovori o tome nastavljaju se poverljivo u internim pregovaračkim grupama, sa ciljem postizanja održivih rezultata i obezbedila budućnost Volkswagen-a.’
- Porše SCG, kao zastupnik kompanije Folksvagen AG za tržišta Srbije i Crne Gore, uveren je da aktuelna situacija neće imati negativan uticaj na distribuciju novih vozila i rezervnih delova u regionu. Ovaj optimizam potvrđuje i kontinuirani rast prodaje marki koje predstavljamo. Verujemo da će mere koje Volkswagen AG planira da sprovede, zajedno sa razvojem novih modela, dodatno da ojačaju našu poziciju na tržištima Srbije i Crne Gore - naglasili su.
Oni dalje navode da su se tokom višedecenijskog poslovanja, veliki korporativni giganti poput Folksvagen AG suočavali sa raznovrsnim izazovima koje su uspešno savladali zahvaljujući svojoj posvećenosti i strateškoj viziji. Veruju da će i ovoga puta Folksvagen, kao jedan od ključnih stubova nemačke ekonomije, iz ovog izazova da izađe još jači.
VUČIĆ OTKRIO KAD ĆE BITI OTVORENA BRZA SAOBRAĆAJNICA ŠABAC-LOZNICA: To će biti najduža brza saobraćajnica koju smo ikad otvarali u komadu, 54 kilometra