JAT IDE U ISTORIJU: Stižu erbasi za Er Srbiju!

Kraj ere

JAT IDE U ISTORIJU: Stižu erbasi za Er Srbiju!

InfoBiz -
Prvobitna nova flota sastojaće se od 10 aviona "erbas A319" koji će najverovatnije biti primerci Air Berlina, strateškog partnera Etihada

BEOGRAD - Potvrđeno je, JAT odlazi u istoriju! Novo ime srpske nacionalne avio-kompanije biće Er Srbija “Air Srbija”. Ulaganje Etihada biće veće nego što se do sada spekulisalo, prva dva A319 stići će u formi wet leasa, treći se očekuje do oktobra. U nedelju su na nekoliko Jatovih linija leteli takođe wet lease Fokeri hrvatskog Trejd-era (Trade Air).

Uzbuna koja je u JAT-u vladala krajem prošle nedelje rešena je. Više ne postoji ni jedna prepreka da se u četvrtak formalno krene u strateško partnerstvo sa Etihadom koji je odlučio da prihvati promenu imena nove kompanije u Air Srbija. Kako blog Tangosix.rs saznaje iz izvora bliskim pregovorima sa strane kompanije iz Emirata, novo vizuelno rešenje budućeg izgleda Air Srbijinih Erbaseva biće prezentovano na konferenciji za medije u četvrtak. Etihad je kako saznajemo temeljno pristupio proceni efekata promene imene i odlučeno je da se u okviru “novog proizvoda” ime JAT zauvek pošalje u penziju.

Za vikend su se pojavile informacje da su pojedine strukture unutar kompanije, usled raznih strahova i nedoumica širile su dezinformacije o potencijalnim štetnim aspektima nastupajućeg partnerstva koje su išle dotle da Etihad ima prikrivene motive i da je u nekom trenutku čak moguće i otuđivanje Jatove imovine. Da će pojedini sektori sigurno patiti u predstojećem rehiring-u (ponovna evaluacija zaposlenih u neletačkim delatnostima i otpuštanje viškova) izvesno je, ali kako smo saznajemo, serija ugovora koja će definisati novo partnerstvo biće postavljena na taj način da isključuje svaku mogućnost štetnog ishoda po državu Srbiju kao vlasnika.

Kako je rečeno u kabinetu prvog potpredsednika Vlade Srbije (koji je operativno vodio pravno usaglašavanje Etihadove akvizicije) većinski udeo države u budućoj kompaniji eliminiše bilo kakvu mogućnost lošeg ishoda u slučaju potencijalnog razlaza jer ono garantuje da Etihad neće moći da uradi ništa “ispod radara” kada su strateške odluke u pitanju. U kabinetu nam je rečeno da su svi strahovi koji su na razne načine bili verbalizovani prethodnih dana u potpunosti neosnovani, da će i u realnosti sve biti zaista tako dobro kao što zvuči i da menadžment Jata uključujući i skupštinu u potpunosti podržava strateško partnerstvo.

U javnost je već izašla informacija da će Etihadovo ulaganje biti duplo veće nego što se do sada spekulisalo i da će kao i država u Air Srbiju uložiti 100 miliona dolara. Uz veoma ambiciozan zimski red letenja koji će Air Srbiju trasirati kao potencijalno veoma jakog regionalnog igrača koji će beogradski aerodrom pretvoriti u mnogo jače čvorište, potvrđena je i informacija koju su mediji prenosili u prethodne dve nedelje. Prvobitna nova flota sastojaće se od 10 A319 koji će najverovatnije biti primerci Air Berlina.

Piloti Jata već su počeli da dobijaju upite o tome ko želi da se školuje za Erbas avione i prve grupe za preobuku će biti uskoro formirane. Paralelno sa tim procesom u Air Srbiju će prvo stići dva A319 po wet lease principu (do oktobra se očekuje još jedan), dakle sa stranim posadama koje će leteti dok se prve Jatove posade ne odškoluju za novi tip aviona. Air Srbija, sa svojom proširenom regionalnom mrežom, procenjuje se, dupliraće sledeće godine dosadašnji godišnji nalet Jata od približno 30.000 sati.

Zbog kvara na prvom iznajmljenom bugarskom 737-300 (problem za rezervoarima za gorivo) a u iščekivanju drugog koji stiže najkasnije u u utorak, Jat je po wet lease principu juče iznajmio dva aviona Foker 100 od hrvatskog Trade Aira koji su leteli na linijama za Cirih i Pulu.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track