Dežer Mrkonjiću: Želim jasne rokove za Koridor 10

Ministarstvo saobraćaja

Dežer Mrkonjiću: Želim jasne rokove za Koridor 10

InfoBiz -
Šef delegacije EU je istakao da ima poteškoća u vezi sa projektovanjem, eksproprijacijom i administrativnim preprekama, koje usporavaju dobijanje dozvola, što sve usporava radove

BEOGRAD - Šef delegacije EU u Beogradu Vensan Dežer zatražio je od Ministarstva saobraćaja i preduzeća Koridori Srbije, jasan plan o prioritetima i rokovima za završetak Koridora 10 u Srbiji, ističući da je taj putni pravac veoma važan za Evropu.Dežer je u Vladi Srbije, gde je ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić održao sastanak sa više ambasadora, rekao da su "pod rizikom" tri deonice na Koridoru 10, zbog kašnjena i nepovlačenja sredstava. To su deonoca kod Vladičinog Hana, zatim na istočnom kraku od Niša prema bugarskoj granici - tunel Bancarevo, kao i deonica Čiflik-Pirot.Dežer je rekao da je dobio uveravanja od direktora Koridora Dmitra Đurovića, da su problemi prevaziđeni na tim deonicama i da će do kraja godine biti poštovana predviđena dinamika.Mrkonjić i Đurović su pred oko dvadesetak predstavnika evropskih ambasada i međunarodnih finansijskih institucija (EIB, EBRD i Svetska banka) podsetili na brojne aktivnosti na gradnji Koridora 10, ističući da su sve deonice aktivirane i da je na pojedinim preostalo da se uvedu u posao izvođači radova.Oni su dodali da su glavni izvođači gradnje na Koridoru 10 evropske firme koje su, takođe, odgovorne za određena kašnjenja u realizaciji projekata, pored problema vezanih za eksproprijaciju zemljišta i nadzor, a najavili su i da će svi neodgovorni izvođači radova biti sklonjeni sa gradilišta da bi se ispoštovali rokovi.Na pitanje da li se sastanak sa evropskim predstavnicma održava, jer se oni bune što Srbija pregovara sa Kinezima za nastavak gradnje obilaznice oko Beograda, koja je deo evropskog Koridora 10, Mrkonjić je rekao da to jeste delimičan razlog.Istakao je da se sastanak pre svega održava, jer je na Biznis forumu na Kopaoniku zatraženo održavanje jednog takvog skupa, na kome bi se videlo dokle se stiglo sa radovima.On je naveo da evropske banke imaju prednost, ukoliko žele da finansiraju nastavak obilaznice, kao i da Srbija i za druge autoputeve, kao što je Koridor 11, mora da pregovara i sa Kinezima, kako bi završila posao. Mrkonjić je dodao da će Koridor 10 u Srbiji, biti završen za dve do tri godine."Nema problema sa Kinezima i malopre sam to objasnio njemu (Dežeru) - mi moramo, za one projekte za koje evropske banke i Svetska banka ne daju kredite, jer samo daju za putni i železnički Koridor 10, ali ne i za Koridor 11 (koji nije zvaničan evropski koridor), da tražimo druge investitore", naveo je Mrkonjić.Isti je slučaj, kako je rekao, i sa ruskim kreditom namenjen železnici, na primer za prugu Valjevo - Loznica, za šta evropske banke neće da daju novac, jer je to već započet projekat."Njegov (Dežer) interes jeste da te dve banke nastave da rade ovde (EIB i EBRD), ali naš interes je, pre svega, da završimo posao, a moramo i da kontrolišemo našu zaduženost, jer smo na granici prezaduženosti. Ja sam za to da se prezadužimo, jer ne vidim drugu šansu da naši ljudi rade i dobiju nove poslove", naglasio je Mrkonjić.On je dodao da od evropskih banaka, takođe, ne možemo da završimo gradnju glavne železničke stanice Prokop, jer je to već započet projekat.Dežer je na sastanku istakao da ima poteškoća u gradnji Koridora 10 u vezi sa projektovanjem, eksproprijacijom i administrativnim preprekama, koje usporavaju dobijanje dozvola, što sve usporava radove.On je podsetio da je i sa drugim infrastrukturnim projektima koje je EU pomagala u Srbiji, kao što je obnova Gazele, bilo određenih kašnjenja napomenuvši, ipak, da je svestan da se prilikom izvođenja takvih složenih projekata mogu javiti mnogi problemi.Dežer je rekao da EU želi da pomogne Srbiji da uspešno i na vreme završi gradnju Koridora 10.On je dodao da je, takođe, važno da Srbija završi restrukturisanje nekih preduzeća u oblasti saobraćaja, poput Jata, Železnica Srbije, ali i da iskoristi Dunavsku strategiju.Đurović je naglasio da će ove godine biti završena izgradnja minimum 40 kilometara autoputa, kao i da je za Koridor 10 potpuno obezbeđeno finansiranje od 1,2 milijarde evra.On je rekao da je zajedno sa tim sredstvima i sa onim koja se ugovaraju za druge autoputeve u Srbiji, kao što su Pojate-Preljina, Novi Sad-Ruma i Koridor 11, ukupno predviđeno 2,9 milijarde evra.Đurović je kazao da je obezbeđeno skoro milijardu dinara za eksproprijaciju zemljišta u toku ove godine i da taj proces više neće kočiti radove, kao i da su pooštrene sve kontrole.On je dodao da građevinske dozvole izdate za sve deonice Koridora 10.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track