Faktori kao što su bolesti useva, El Ninjo, cene na farmama i tržišne špekulacije su odigrali veliku ulogu u istorijskom porastu cena kakaoa.

Prodajne cene kakaoa su na početku godine iznosile oko 4.200 dolara po unci, a zatim je krajem aprila dostigla najviši nivo od više od 12.000 dolara po unci pre nego što se spustio iznad 9.000 dolara.

Faktori kao što su bolesti useva, El Ninjo, cene na farmama i tržišne špekulacije su odigrali veliku ulogu u istorijskom porastu cena kakaoa.

"Faktori na strani ponude su i dalje veliki problem, i mislim da će i dalje biti u narednih nekoliko godina", rekao je Pol Džouls, analitičar poljoprivrednih proizvoda u kompaniji "Rabobank".

33.jpg
Youtube/Al Jazeera Balkans 

Dok se industrija čokolade bori sa većim ulaznim troškovima, potrošači osećaju problem, a dobavljači čokolade počinju da razmatraju alternative, prenosi CNBC.

"Ako gledamo iz ugla potrošača, sigurno bih rekao da najgore tek dolazi. U smislu povećanja cena sa kojima će se suočiti, čak i ako bismo videli veliko smanjenje cena robnih fjučersa, jer ćemo verovatno to povećanje i dalje videti u radnji u narednih nekoliko meseci", rekao je Džouls.

"Cargill" sada razmatra alternativne sastojke koji se nalaze u blizini kakaoa za pravljenje svojih čokoladnih proizvoda. Kompanija za hranu i piće udružila se sa "Voyage Foods" u aprilu kako bi proizvela alternative.

"Nije da imamo ogromnu potražnju od svih koji kažu da nam je potrebno samo što više čokolade bez kakaoa u narednih šest meseci, jer su to poznati i voljeni brendovi", rekao je suosnivač "Voyage Foods-a" Adam Maksvel.

"Zbog toga, to je mnogo više od toga, za sada ćemo zameniti ovaj jedan sastojak", dodao je.

Kurir.rs/B92