Ne postoji nijedan ispravan način da započnete putovanje u frilensingu. Bez obzira na izabrani pristup, karijera u frilens svetu se ne stvara preko noći. Međutim, postoje stvari koje možemo da naučimo iz iskustava drugih i da ubrzamo malo proces.

Ovo su tri stvari koje možete da učinite kako biste pokrenuli svoju karijeru i napravili uspeh.

profimedia0598890789.jpg
Profimedia 

Identifikujte svoju nišu i specijalizujte se

Kao frilenser moraćete da nosite više šešira. Osim što ćete svoje projekte da završite na vreme, takođe ćete morati da se pobrinete da imate zdrav broj klijenata, da budete plaćeni na vreme i da držite svoje knjige u redu. Iz ovog razloga, idealno je da se fokusirate na jedno ili dva ciljna tržišta i da ponudite samo nekoliko odabranih usluga, barem na početku.

Iako može da bude primamljivo da pokrijete što više ciljnih tržišta i ponudite što više usluga, specijalizacija u vašoj niši vam olakšava da razumete svoje tržište, poznajete potrebe ciljne grupe i prilagodite usluge tako da zadovolje specifične potrebe.

S tim u vezi, moguće je i da se previše specijalizujete do te mere da ozbiljno ograničite svoje izglede, stoga nemojte da žurite. Posvetite vreme da procenite svoje snage, interese i tražnju na tržištu kako biste identifikovali nišu koja vas, ne samo uzbuđuje, već ima i potencijal za rast i profitabilnost.

0804shutterstock-669226057.jpg
Shutterstock 

Razvijte svoju prezentaciju

Razvijanje uspešne karijere u frilensingu znači znati kako prodati sebe, svoje veštine i svoje usluge. Ovo je posebno tačno ako tražite klijente sa platformi poput Apvorka, gde klijenti objavljuju projekte i frilenseri licitiraju za njih. Sa brojnim frilenserima koji se bore za iste projekte, vaša prezentacija može da bude ono što vas izdvaja od konkurencije.

Ne postoji prava formula za savršenu prodajnu ponudu. U većini slučajeva, sve zavisi od vašeg poznavanja ciljne publike i vaše sposobnosti da prilagodite svoju prezentaciju njihovim specifičnim potrebama i preferencijama.

- Kada pišem svoju prezentaciju, volim da počnem uspostavljanjem veze sa klijentom. Mogao bih da spomenem zajedničkog poznanika koji je napravio uvod ili događaj na kojem smo razmenili informacije. Ako je primenjivo, možete takođe da navedete da ste pronašli njihove detalje na platformama poput Fivera ili Apvork - navodi Šo Devan.

1233.jpg
Shutterstock 

Zatim, želite da pokažete svoju vrednost. Fokusirajte se na krajnje rezultate koje mogu očekivati, njihove bolne tačke i kako možete da im pomognete u tome. Možda će vam se na prvi pogled činiti kontraproduktivno, ali bar u ovom delu prezentacije, radi se o njima, ne o vama. Slušanje ima veliku važnost ovde.

Takođe, želite da pokažete nešto o vašem prethodnom radu, tako da imaju bolju ideju o kvalitetu vašeg rada. Povežite se sa primerima prethodnih radova, preporukama zadovoljnih klijenata ili relevantnim sertifikatima i kvalifikacijama. Na kraju, završite svoju prezentaciju pozivom na akciju. Možete pozvati svog klijenta da zakaže sastanak, pregleda vaš portfolio ili vas unajmi za projekat.

Ovladajte procesom

Ključ svakog poslovanja (i da, kao frilenser, vi ste posao) je uspostavljanje efikasnih i efektivnih procesa koji vam omogućavaju da isporučujete rad doslednog kvaliteta.

Ovde će biti testirane vaše veštine upravljanja vremenom. Kao frilenser, neće nedostajati zadatak koji treba da obavite. Bilo da je u pitanju isporuka rada koji je klijent tražio, ili upravljanje stvarima u pozadini, poput izrade predloga i praćenja propuštenih plaćanja od prethodnih klijenata.

shutterstock-1569671278.jpg
Shutterstock 

- Moj najbolji savet je da počnete tako što ćete svoj rad da podelite na delove kojima se može upravljati i da uspostavite jasan vremenski okvir za svaki projekat. Da biste se uverili da ništa ne propuštate, stvorite naviku da evidentirate svoje aktivnosti i koristite alate i softver za upravljanje projektima kako biste organizovali zadatke, pratili rokove i sarađivali sa klijentima i članovima tima ako je to primenljivo - kaže Devan.

Na kraju, redovno ocenjujte i usavršavajte svoje procese za identifikovanje oblasti za poboljšanje i prilagođavanje promenama potrebama vašeg poslovanja. Kao novajlija u frilensingu, verovatno ćete naići na nekoliko prepreka, bilo da se radi o odbijenim ponudama ili propuštenom rokovima klijenata. Ali umesto da se obeshrabrite, posmatrajte ih kao priliku za učenje i pronađite načine da inovirate postojeće procese.

biznis.kurir.rs/Forbes