Portal Retail Serbia juče je objavio ekskluzivnu informaciju da jedan od najvećih globalnih trgovinskih lanaca dolazi u Srbiju. Kako su naveli, filijala ove kompanije u Grčkoj potpisala je ekskluzivna prava na zastupanje Karfura na našem tržištu i još nekoliko tržišta na Balkanu.

Reč je o kompaniji Retail&More AE koja je, prema navodima portala, u saradnji sa partnerima nedavno otvorila prve supermarkete u Bugarskoj, a predviđeno je otvaranje ukupno 70 prodavnica u toj zemlji i Grčkoj. Portal podseća i da je Karfur prošle godine preuzeo sve hipermarkete Kora u Rumuniji.

shutterstock-373602469.jpg
Shutterstock 

Ovo su cene u marketu za francusko tržište:

Špagete poznatog brenda, pakovanje od kilogram košta 1,95 evra (228 dinara), kesa od 30 kapsula za kafe aparat su 10 evra (1.171 dinara).

Pet banana koštaju 0,99 (115 dinara), kilogram i po šargarepa je 2,50 evra (292 dinara), kilogram šečenih slanih pistaća je 12 (1.405 dinara), četiri putera od 150 grama koštaju 10,68 evra (1.251 dinara), a dva i po kilograma pilećeg filea je 18 evra (2.108 dinara).

Toalet papira sa 32 rolne je 7,65 evra (896 dinara), 12 pakovanja od po 500 grama testenine u obliku školjki košta 8,93 (1.046 dinara), organska jaja deset komada su 3,69 evra (432 dinara), jaja iz slobodnog uzgoja 12 komada koštaju (345 dinara), tri konzerve kukuruza šećerca od po 140 grama su 2,09 (244 dinara), 100 grama seckanih šampinjona 0,99 (115 dinara), dok je limun na komad 0,59 evra (69 dinara).

shutterstock-1994481572.jpg
Shutterstock 

Gotovo 15.000 prodavnica

Karfur na svom sajtu navodi da je francuska grupa osnovana 1959. i da je najveći globalni maloprodajni lanac (u zavisnosti od izvora podataka, Karfur se ipak kotira oko sedme ili osme pozicije, ali svakako je u prvih deset kada je reč o trgovinskim lancima koji prodaju hranu).

Ističu da imaju 321.000 zaposlenih i prodaju od 80,7 milijardi evra u više od 30 zemalja (podaci za 2019. godinu).

Broj radnji je dostigao gotovo 15.000 na kraju marta 2024, od čega je 6.066 u Francuskoj, 6.117 u ostatku Evrope, 1.477 u Južnoj Americi i 1.154 u ostalim zemljama. Pre nedelju dana, Karfur je objavio podatke za prvi kvartal 2024. koji pokazuju da je ostvarena prodaja od 22 milijarde evra u prva tri meseca.

lanac-karfur-supermarketi.jpg
Rojters 

Najznačajnije tržište za maloprodajni lanac je matična Francuska odakle je došla gotovo polovina prihoda, tačnije deset milijardi evra. Sledi Evropa koja je donela 6,15 milijardi i Latinska Amerika sa šest milijardi.

Prodaja je skočila 13,5 odsto u prvom kvartalu, a reč je o metrici trgovinskih kompanija, koja u obzir uzima prodavnice i proizvode sa sličnim karakteristikama (like-on-like).

Iz podataka se vidi da je prodaja praktično stagnirala u Francuskoj i Evropi dok je rast pogurala Južna Amerika gde je zabeležen skok od čak 48 odsto, posebno u Argentini (rast od 265 odsto koji se pripisuje efektu hiperinflacije).

supermarket-mart-2023-epa-wael-hamzeh.jpg
EPA/Wael Hamzeh 

Prvi uveli hipermarkete

Karfur se hvali da je osmislio i prvi uveo koncept hipermarketa i izveštaj pokazuje da oni i generišu najveći prihod. Od deset milijardi evra prodaje u Francuskoj, 4,8 milijardi je došlo od hipermarketa, 3,39 milijardi od supermarketa, a 1,8 milijardi od malih radnji i drugih formata.

Kako se može videti na sajtu, hipermarketi Karfura mogu da imaju od 20.000 do čak 80.000 proizvoda, a njihova površina ide od 2.400 do 23.000 kvadrata.

Gotovo 60 odsto radnji čine male prodavnice (8.771). Slede supermarketi kojih je 4.166, a na trećem mestu su hipermarketi (1.161), dok Karfur ima i formate cash&carry, soft discount i druge.

kurir.rs/mondo.rs