POZNATI TRGOVINSKI LANAC GODINAMA VARAO KUPCE: Evo šta su radili sa prozvodima koji su bili na akciji - sve razotkriveno!
Foto: EPA Shawn Thew

POZNATI TRGOVINSKI LANAC GODINAMA VARAO KUPCE: Evo šta su radili sa prozvodima koji su bili na akciji - sve razotkriveno!

InfoBiz -

Nakon što je poznati američki trgovinski lanac Volmart pristao da se nagodi za iznos od 45 miliona dolara usled tužbe u kojoj su je potrošači optužili da su ih godinama varali na vaganju mesa, u javnost polako dospevaju detalji kako je to Volmart tačno prevario svoje kupce, i prilično je neverovatno.

Portal Consumer Reports nabavio je nekoliko primeraka računa iz parnice iz kojih je vidljivo da su se prevare najčešće odnosile na prepakirano meso, meso živine i ribu, da su bile učestalije kod robe na akciji te da su potrošači na kraju za kilogram mesa plaćali više nego što je bila izražena cena na deklaraciji.

Platio pun iznos

Prema jednom primeru uključenom u parnicu, Volmart je na polici oglašavao sniženu cenu ćuretine od 98 centa za funtu (0,454 kg) dok je redovna cena iznosila 1,48 dolara za funtu (0,454 kg), dakle 50 centi više.

Prodavnica, market, supermarket
foto: Shutterstock

Komad mesa težio je 15,28 funti, što znači da ga je potrošač na sniženju trebalo da plati 15,07 umesto redovnih 22,76 dolara, ali kompanija je posegnula za trikom - prilikom obračuna, sistem je naprosto povećao težinu proizvoda upravo toliko da cena dosegne redovnu pa je potrošač na kraju zapravo platio puni iznos umesto akcijskog.

svinjetina, meso, mesara, meso u vitrini
foto: Shutterstock, Ilustracija

Drugi primerak odnosi se na pakovane svinjske šnicle - snižena cena na polici je 4,16 dolara za funtu (0,454 kg) dok redovna na paketu iznosi 5,17 dolara pa bi paket težine 1,98 funti na popustu trebalo da košta 9,25 umesto 10,24 dolara.

Ali u trenutku kad ga je potrošač išao da plati, sistem je napravio isti trik kao i u prethodnom slučaju - jednostavno je povećao težinu proizvoda na 2,2 funte i time naplatio 10,24 dolara, dakle punu cenu proizvoda. Sporne račune možete da pogledate OVDE.

Moraju da imaju račun

Kako prenosi Consumer Reports, Volmart je tokom spora negirao da je manipulisao težinom svojih proizvoda, ali na kraju je ipak pristao da se nagodi, a svi potrošači koji su u periodu od 19. oktobra 2018. do 19. januara 2024. godine bili oštećeni u ovoj prevari imaju pravo da budu uključeni u odštetu.

Ako su zadržali račune i ako mogu dokazati kupovinu, ostvaruju pravo na povraćaj u iznosu od dva posto, odnosno najviše do 500 dolara, a mogu da se prijave do 5. juna.

Ono što u celoj priči ostaje nerazjašnjeno jeste da li je trgovac namerno manipulisao cenama i težinom svojih proizvoda ili je ovde riječ o nekoj vrsti greške.

Kurir.rs/Slobodna Dalmacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja