Automobilski gigant Stellantis, koji poseduje brendove kao što su Opel, Fiat, Pežo, Citroen i drugi, nedavno je najavio ulaganje od 1,5 milijardi evra za kupovinu približno 20 odsto kineskog proizvođača Leapmotor. Sporazum, takođe, uključuje ekskluzivna prava na izvoz i prodaju, kao i na proizvodnju Leapmotor proizvoda van Kine.

Partnerstvo ima za cilj dalje povećanje prodaje Leapmotor-a u Kini, najvećem svetskom tržištu, dok Stellantisovo prisustvo značajno ubrzava prodaju u drugim regionima, počevši od Evrope.

screenshot-13.jpg
Printcreen 

Stellantis namerava da iskoristi prednosti Leapmotor-ovog veoma inovativnog, isplativog ekosistema električnih vozila, a zajedničko ulaganje podrazumeva prve isporuke vozila u drugoj polovini 2024. godine.

Dolaze novi modeli

Fokusiran na srednje i vrhunsko tržište, kao najveći i najbrže rastući segment u Kini, Leapmotor je isporučio približno 111.000 jedinica malih električnih vozila u 2022. godini.

Leapmotor će biti jedan od prvih kineskih proizvođača automobila koji će pokrenuti proizvodnju u Evropi, a proizvodiće se u fabrici partnera Stellantis u Tihiju u Poljskoj, otkriva Rojters.

banja-koviljaca--fica.jpg
Kurir/T.Ilić 

Smešten na jugu Poljske, Tihi je poznata fabrika Fijata. Fabrika proizvodi nekoliko Stellantis vozila, uključujući benzinske i hibridne verzije Fiat 500, Fiat 600, Jeep Avenger i novi Alfa Romeo Milano, koji će biti predstavljeni sledećeg meseca. To je i mesto gde je proizveden Fijat 126, odnosno popularna Peglica.

Proizvodnja malog električnog automobila T03 mogla bi da počne pre kraja juna, koristeći tehniku koja podrazumeva pretvaranje delimično sklopljenih kompleta u gotova vozila.

Sa dometom od 280 kilometara, T03 je već u prodaji na nekim evropskim tržištima, uključujući Francusku, sa cenama od 20.000 evra.

untitled1recovered.jpg
Shutterstock 

Leapmotor je Rojtersu otkrio da će prodaja drugog modela, SUV-a C10, uskoro početi u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji i Španiji.

Trka između Kineza i Evropljana

Kineski proizvođači automobila donose niz jeftinijih električnih modela u Evropu, što je izazvalo trku sa evropskim proizvođačima automobila u razvoju pristupačnijih električnih vozila.

Ovo je jedan od razloga za trgovinske tenzije između Kine i Evropske unije, koja istražuje da li kineski proizvođači električnih vozila imaju koristi od nepravednih državnih subvencija.

shutterstock-2196081569.jpg
Shutterstock 

Kineski proizvođači, takođe, žele da grade fabrike za sklapanje u Evropi. BID je najavio da će izgraditi fabriku u Mađarskoj, dok rival Cheri Auto procenjuje opcije za slična ulaganja u Italiji i Španiji.

kurir.rs/Poslovni dnevnik