STIŽE KINESKI ''FIĆA'' U EVROPU: Automobilski gigant ulaže 1,5 milijardi € u kupovinu ove mašinerije, evo kolika će mu biti cena
Automobilski gigant Stellantis, koji poseduje brendove kao što su Opel, Fiat, Pežo, Citroen i drugi, nedavno je najavio ulaganje od 1,5 milijardi evra za kupovinu približno 20 odsto kineskog proizvođača Leapmotor. Sporazum, takođe, uključuje ekskluzivna prava na izvoz i prodaju, kao i na proizvodnju Leapmotor proizvoda van Kine.
Partnerstvo ima za cilj dalje povećanje prodaje Leapmotor-a u Kini, najvećem svetskom tržištu, dok Stellantisovo prisustvo značajno ubrzava prodaju u drugim regionima, počevši od Evrope.
Stellantis namerava da iskoristi prednosti Leapmotor-ovog veoma inovativnog, isplativog ekosistema električnih vozila, a zajedničko ulaganje podrazumeva prve isporuke vozila u drugoj polovini 2024. godine.
Dolaze novi modeli
Fokusiran na srednje i vrhunsko tržište, kao najveći i najbrže rastući segment u Kini, Leapmotor je isporučio približno 111.000 jedinica malih električnih vozila u 2022. godini.
Leapmotor će biti jedan od prvih kineskih proizvođača automobila koji će pokrenuti proizvodnju u Evropi, a proizvodiće se u fabrici partnera Stellantis u Tihiju u Poljskoj, otkriva Rojters.
Smešten na jugu Poljske, Tihi je poznata fabrika Fijata. Fabrika proizvodi nekoliko Stellantis vozila, uključujući benzinske i hibridne verzije Fiat 500, Fiat 600, Jeep Avenger i novi Alfa Romeo Milano, koji će biti predstavljeni sledećeg meseca. To je i mesto gde je proizveden Fijat 126, odnosno popularna Peglica.
Proizvodnja malog električnog automobila T03 mogla bi da počne pre kraja juna, koristeći tehniku koja podrazumeva pretvaranje delimično sklopljenih kompleta u gotova vozila.
Sa dometom od 280 kilometara, T03 je već u prodaji na nekim evropskim tržištima, uključujući Francusku, sa cenama od 20.000 evra.
Leapmotor je Rojtersu otkrio da će prodaja drugog modela, SUV-a C10, uskoro početi u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji i Španiji.
Trka između Kineza i Evropljana
Kineski proizvođači automobila donose niz jeftinijih električnih modela u Evropu, što je izazvalo trku sa evropskim proizvođačima automobila u razvoju pristupačnijih električnih vozila.
Ovo je jedan od razloga za trgovinske tenzije između Kine i Evropske unije, koja istražuje da li kineski proizvođači električnih vozila imaju koristi od nepravednih državnih subvencija.
Kineski proizvođači, takođe, žele da grade fabrike za sklapanje u Evropi. BID je najavio da će izgraditi fabriku u Mađarskoj, dok rival Cheri Auto procenjuje opcije za slična ulaganja u Italiji i Španiji.
kurir.rs/Poslovni dnevnik
KILO CENI 6.000! MILOŠ NAPRAVIO ČUDO NA DEDOVINI U SELU NAZVANOM PO SVETOM SISOJU! Sve što proizvede to i proda, pakuje u bočice od 100 ml i naplati 600 dinara