SVETSKI MODNI BREND NAJAVIO PAD PRODAJE ZA ČAK 20 % : Već 3 godine se bore da zadrže udeo na ovom tržištu, ali bez uspeha
Foto: Reuters / Staff

loše prognoze

SVETSKI MODNI BREND NAJAVIO PAD PRODAJE ZA ČAK 20 % : Već 3 godine se bore da zadrže udeo na ovom tržištu, ali bez uspeha

InfoBiz -

Deonice francuske luksuzne grupe Kering pale su 14 odsto pošto je kompanija upozorila da će prodaja Gučija izgleda pasti 20 odsto na godišnjem nivou u prvom tromesečju, usred pada transakcija u Aziji.

Retko upozorenje o dobiti predviđa da će ukupni prihodi grupe pasti za 10 odsto u prva tri meseca 2024. na uporedivoj osnovi, izdvajajući modnu kuću od ostalih luksuznih linija LVMH i Hermes, koje su ostale otporne suočene s ekonomskim vetrovima.

Kering je pao na dno Stoxxa 600 nakon odlaganja otvaranja, povlačeći za sobom ostale evropske luksuzne linije. Deonice LVMH-a, Christian Diora i Hermesa pale su za više od 2 odsto u prvim poslovima, dok je Burberry pao za 5,7 odsto. Kering je pao 14,3 odsto do 8:30 ujutru po londonskom vremenu.

- U prvom polugodištu za koje je Kering očekivao da će biti izazovno, trenutni trendovi doveli su Grupu do procene da bi njeni konsolidovani prihodi u prvom tromesečju 2024. trebali pasti za otprilike 10 odsto na uporedivoj osnovi, u odnosu na prvo tromesečje prošle godine, rekao je Kering.

Italija, Hapšenje, Srbin, Bosanac, Guči
foto: Youtube Printscreen, Varesenews

Ovaj učinak prvenstveno odražava oštriji pad prodaje u Gučiju, posebno u azijsko-pacifičkom regionu. Očekuje se da će Gučijevi prihodi u prvom tromjesečju pasti za gotovo 20 odsto na godišnem nivou.

Očekuje se da će usporavanje prvenstveno početi iz Azije - a ponajviše iz Kine, čija se ekonomija bori.

Claudia Panseri, UBS-ova glavna direktorka za ulaganja u Francuskoj, rekla je da upozorenje ukazuje na nastavak ometanja u Kini usred širih makro pritisaka.

- Kina je verovatno priča koja je malo drugačija, rekla je Panseri za CNBC, upoređujući tu zemlju s američkim i evropskim tržištima.

- Treba nam više vremena da vidimo porast potrošačke potrošnje, ali i stabilizacija tržišta nekretnina. Ali, uz to, postoji i oporavak ljudi koji putuju širom sveta, pa bi to trebalo dodati malo goriva priči o luksuznoj robi.

Berza
foto: Think

Panseri je dodala da je i dalje optimistična po pitanju luksuzne robe, pri čemu tržište čini značajan udeo izloženosti banke.

- Moramo verovatno biti selektivniji, jasno, samo zato što procena nije jeftina. Ali sveukupna priča je još uvek tu, rekla je.

Guči je bio miljenik Kering grupe, ostvarivši snažne rezultate 2021. koji su bili postaknuti ranim bumom u razdoblju pandemije. Raskošna modna linija od tada se borila da zadrži udeo na tržištu, jer su čak i imućni potrošači stezali remen zbog veće inflacije i prešli na "tiše luksuzne" marke.

Prošlog meseca Kering je izvestio o padu prihoda od 6 odsto u četvrtom tromesečju 2023. godine, a prodaja je takođe pala za sve ostale njegove velike brendove, uključujući Yves Saint Laurent, Balenciagu i Alexander McQueen. Konkretno, prodaja Gučija pala je za 4 odsto u odnosu na tromesečje.

kurir.rs/ SeeBiz

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track