Prava potrošača nisu apstraktna kategorija, već su to prava svakog čoveka da za svoj teško zarađeni novac kupi robu određenog kvaliteta, ali ujedno i obaveza države da zaštiti njihova prava i zato pozivam građane da se obrate resornom ministarstvu ukoliko su njihova potrošačka prava povređena, rekao je danas ministar trgovine Tomislav Momirović povodom obeležavanja Svetskog dana prava potrošača.

- Veliki put smo prešli od trenutka kada je u Srbiji bilo 30 odsto nezaposlenih, kada je minimalna plata bila 120 evra, do toga da je u decembru prosečna plata bila veća od 90.000 dinara. Bez obzira na to, mora se poštovati teško zarađen novac građana, a ukoliko trgovine građanima prodaju nekvalitetnu robu, oni moraju biti sankcionisani - istakao je ministar Momirović.

must-3-1.jpg
MUST 

Ministar Momirović je dodao da sudska zaštita nije adekvatna kada pričamo o kupovini manje vrednosti, poput kupovine obuće, odeće ili bele tehnike, jer kod takvih slučajeva sudovi nisu efikasni i niko neće državu da tuži zbog patika koje su propale posle dva dana. Ministar je pozvao građane da se obrate Ministarstvu trgovine, odnosno Sektoru za zaštitu potrošača.

- Ministarstvo trgovine je iniciralo i vansudsku zaštitu potrošača nametanjem obaveze trgovcu da učestvuje u ovom sporu, a zajedno sa sektorom tržišne inspekcije, u poslednjih godinu i po dana sprovedeno je blizu 8.000 postupaka. Brojke jasno pokazuju našu rešenost da u nekoliko nivoa pružimo zaštitu potrošačima u ostvarivanju njihovih prava - konstatovao je ministar Momirović.

Takođe, ministar Momirović je rekao da je u januaru počeo sa radom registar „Ne zovi“ kojim se potrošači štite od nepoštene poslovne prakse, odnosno nasrtljivih trgovaca. „Do danas se oko 10.000 građana Srbije upisalo u ovaj Registar, što nam pokazuje da je svest potrošača o zaštiti prava danas na značajno višem nivou“, zaključio je ministar Momirović.

kurir.rs