KESA U MARKETU JE PUNA, A KARTICA NE PROLAZI: Kako da izbegnete ovakvu situaciju i šta se dešava sa robom koja je ostala na kasi
Iako se veliki marketi vode idejom da povećaju broj plaćanja platnim karticama, što se može primetiti i po sve većem broju kasa na kojima je moguć samo takav vid izmirenja računa, neretko se dešava da usled tehničkih problema to nije izvodljivo.
Sigurno ste makar jednom prisustvovali sceni u nekom od velikih marketa, gde kupac nakon polučasovne kupovine čeka red na kasi i kada su svi njegovi proizvodi otkucani kartica „ne prolazi“ – aparat se pokvario, loša je internet veza ili je ceo sistem trenutno u zastoju.
Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača, ističe da su te situacije „veoma neprijatne, kao i da stvaraju nelagodu i zbog drugih kupaca“. Iako postoji zakonski način na koji oštećeni kupac može da se žali, procedura je predugačka i često bez rezultata.
- U takvim situacijama možemo samo da se pozivamo na Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga. Za vreme guvernera Šoškića taj deo zaštite potrošača je prebačen u zaštitu korisnika finansijskih usluga, pa je nadležnost prebačena na Narodnu banku Srbije koja potrošačke sporove prosleđuje Ministarstvu trgovine da utvrdi u čemu je problem. To je borba sa vetrenjačama. Pored neprijatnosti koju ste doživeli, vi ste izgubili i vreme, možda ste propustili važan sastanak - kaže Papović.
Na pitanje šta se u takvim situacijama radi sa kvarljivim proizvodima koji su ostali na kasi i ko vrši njihovu kontrolu, naš sagovornik kaže da „tu nema odgovora“.
- Mi možemo da izražavamo sumnju da se takva roba ne proverava, a oni tvrde da se proverava i ko će to sada dokazivati“, navodi naš sagovornik i dodaje da rešenje ovakih problema vidi u „ozbiljnom inspekcijskom nadzoru.
Na licu mesta, kako navode, „postavlja se obaveštenje na kase sa informacijom da trenutno nije moguće platiti račun karticom, a pušta se i identično audio obaveštenje“.
Roba koja je, usled nemogućnosti da bude plaćena, ostala na kasi vraća se na mesto, izuzev kada je u pitanju neka specifična vrsta artikla.
- Budući da ovakav slučaj nije čest, nezavisno od dužine trajanja – koja varira u zavisnosti od različitih okolnosti – naše kolege u prodavnicama vraćaju proizvode na njihova mesta, ukoliko nije u pitanju specifična vrsta artikla koja je kvarljiva. Tada se prate mere koje se tiču očuvanja bezbednosti proizvoda. Na primer, artikli koji su u režimu hlađenja otpisuju se kada je temperatura van granične propisane deklaracijom - navode iz ove kompanije.
(Kurir.rs/Biznis.rs)
VUČIĆ OTKRIO KAD ĆE BITI OTVORENA BRZA SAOBRAĆAJNICA ŠABAC-LOZNICA: To će biti najduža brza saobraćajnica koju smo ikad otvarali u komadu, 54 kilometra