MARKA POZNATOG ŠVEDSKOG AUTOMOBILA STIŽE U SUSEDSTVO: Evo gde se sada može naručiti, cena OVAKVOG MODELA iznenadiće SVE
Informacija kako je Polestar najavio prodaju u Evropi svog tek drugog modela ponovno je aktivirala priče o ovoj vrlo zanimljivoj marki vezanoj za Volvo, koja proizvodi isključivo električne automobile visoke klase.
Pre svega, pitanje je imaju li budućnost ili ne. Volvo je pre neki dan objavio kako će prestati da finansira razvoj ove marke, ali s objašnjenjem kako ona ima blistavu budućnost i stoga ne iziskuje više pomoć takve vrste.
Tako je objavljeno kako se Polestar 4 u Nemačkoj može naručiti po osnovnoj ceni od 61.900 evra, za što se dobija Long Rendž Singl Motor s 200 kW (272 KS) i dometom do 610 kilometara. Dvostruko snažniji Long Rendž Dual Motor košta najmanje 69.900 evra i trebao bi preći do 580 kilometara, piše Index.
Švedski električni brend, koji pripada Gili Grupu, napravio je veliku pometnju kada je u pitanju predstavljanje novih modela. Do sada je u svojoj ponudi imao samo jedno vozilo, Polestar 2. Krosover limuzina, pozicionirana u srednjoj klasi i na tržištu od 2020. godine, do kraja prošle godine prodata je oko 160.000 puta.
Sestrinski model Volva EX90
Polestar je zapravo dugo želeo imati drugo vozilo u prodaji, Polestar 3. SUV sportskog stila u segmentu luksuzne klase sestrinski je model potpuno električnog Volva EX90. Međutim, u industriji nije neuobičajeno da se prethodne najave odbace, pa su tako Porše s električnim Makanom i Audi s Q6 e-tronom kasnili više od godinu dana. Polestar/Volvo takođe je bio zauzet razvojem softvera dalje od očekivanog.
Proizvodnja Polestara 3 uskoro će početi u Čengduu u Kini, umesto u SAD-u. Prva vozila očekuju se u Evropi početkom leta. U drugoj polovini godine američka frimna u Ridžvilu, u Južnoj Karolini, preuzima štafetu i opskrbljivaće severnoameričko i evropsko tržište Polestarom 3.
SUV dugačak 4.90 metara i dalje se temelji na Volvovom SPA-u 2, dodatno razvijenijoj verziji SPA platforme motora s izgaranjem. Integrirana je baterija od 111 kWh koja omogućuje doseg od preko 600 kilometara. Lonč edišn može se naručiti u Austriji i košta 89.900 eura.
Polestar 4 sa 600 km autonomije
Polestar 4, koji stiže ovog leta, zatvoriće jaz između Polestara 2 i 3 kao SUV kupe. Međutim, Polestar 4 ne deli platformu s Polestarom 3, već se temelji na Gilijevom SEA-u. Osnovna verzija ima pogon na zadnju vuču i 200 kW/272 KS te bi takođe trebala preći preko 600 kilometara.
Iste godine švedska marka na dnevnom redu ima Polestar 5. Elegantna, pet metara duga sportska limuzina usko se temelji na studiji Precept prikazanoj 2020. i stoji na drugačijoj, trećoj platformi. Razvijen je u Engleskoj, u potpunosti je izrađen od aluminijuma, u potpunosti može da se reciklira i smatra se prvom Polestarovom “in-haus” arhitekturom (800 volti).
U Hrvatsku dolaze tokom godine
Odgovarajući pogon izgrađen je u Geteborgu, u Švedskoj. Samo zadnji motor proizvodi enormnih 450 kW. Zajedno s prednjim motorom od 200 kW, Polestar 5 ima impresivnih 650 kW/884 KS. Okretni moment bi trebao biti 900 Nm.
Prema informacijama, Polestar se još “premišlja” kako se najbolje predstaviti na manjim evropskim tržištima, ali je sigurno kako će to odlučiti tokom ove godine. Najizvesnija je saradnja s firmom VCAG koja ionako već sada zastupa sve marke korporacije Gili, uključujući i Volvo.
(Kurir.rs/Index.hr/preneo: R.V)
MINISTAR MALI U ISTANBULU: Predstavlja ekonomske rezultate Srbije i projekat Expo 2027 - Biće uručene i 2 nagrade