I ZA MOPEDE SUBVENCIJA 250 EVRA: Za vozila sa ovim vrstama pogona država POKLANJA DO 5.000 EVRA, pogledajte spisak za dotaciju
Ministri energetike EU odobrili su novi zakon kojim šalju u prošlost automobile sa unutrašnjim sagorevanjem i onemogućavaju registraciju svemu što zagađuje. Srbija istovremeno podstiče zaokret ka električnim vozilima i daje subvencije i do 5.000 evra.
Podrška od 250 do 5.000 evra u zavisnosti od kategorije vozila, odnosi se samo na vozila koja imaju isključivo električni, kao i hibridni pogon. Subvencije se daju za nabavku mopeda, motocikala, tricikala, četvorocikala, kao i vozila za prevoz najviše devet lica, odnosno teretna do 3,5 tona mase.
Za nabavku mopeda i lakog tricikla predviđeno je da se dodeli subvencija u iznosu od 250 evra, a za motocikl, motocikl sa bočnim sedištem, težak tricikl, lak i težak četvorocikl 500 evra. Kupovina putničkih i teretnih vozila subvencionisaće se isplatom iznosa od 2.500 do 5.000 evra, objavljeno je na sajtu Ministarstva zaštite životne sredine.
Za subvencije mogu da konkurišu pravna lica, preduzetnici i fizička lica, osim taksista koji su već iskoristili subvenciju za obnovu svog voznog parka. Subvencionisana kupovina vozila sprovodi se isplatom iznosa na ime učešća za finansijski lizing za kupovinu novog vozila ili plaćanja dela kupoprodajne cene novog vozila.
Zahtevi do oktobra
Zahtevi za dodelu subvencija podnose se zaključno sa 31. oktobrom, a Ministarstvo će vršiti dodelu subvencija po pristiglim, urednim zahtevima, do visine ukupno raspoloživih sredstava.
Moped i tricikl
U prvoj kategoriji našli su se električni moped i laki tricikl i za njihovu kupovinu od države je moguće dobiti 250 evra. Za električni moped kaže se da nema velike troškove i da se može voziti po ceni od 0,35 dinara po kilometru. Maksimalna brzina mu nije veća od 45 km/h, a snaga motora od 4 kW i to je isto slučaj i za električni tricikl.
Električni skuter (moped) mora da se registruje svake godine. Procedura je ista kao kod klasičnog mopeda.
Pristojan može da se kupi za oko 1.500 do 2.000 evra. Cena može da ide i znatno naviše, ukoliko uzimate „ozbiljniji“ model ili dodajete razne opcije kao što su baterija većeg kapaciteta.
Neki električni skuteri imaju mogućnost lakog vađenja baterije, tako da možete jednu da izvadite i stavite na punjenje, a drugu ubacite i nastavite vožnju. Cena dodatne ili zamenske baterije zavisi od mnogo faktora, pa to proverite pre kupovine samog skutera.
Za putnička vozila do 5.000 evra
Treća kategorija koja se odnosi na M1 vozila odnosno na putnička vozila sa najviše devet sedišta i laka teretna vozila isključivo na električni pogon izdvojiće se oko 5.000 evra.
Četvrta kategorija se odnosi na vozila vrste M1 i N1 koja se pokreću na hibridni pogon uz obavezu da se punjenje može ostvariti i iz spoljnog izvora električne energije kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km - 3.500 evra.
Peta kategorija vozila vrste M1 i N1, odnosno vozila koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima bar jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće isključivo na električni pogon, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila- 5.000 evra.Ocena je da je najveći problem u Srbiji zbog kojih se ovi automobili ne koriste mnogo jeste cena, a sa dobijanjem subvencija ovaj problem bi mogao da bude bar malo rešen. Pored toga postoji problem mrežne infrastrukture, kao i dostupnosti brzih punjača kojih prema nekim podacima ima smo 70 dostupnih.
Kurir.rs/Blic
OVAJ PROIZVOD BIVŠE JUGE BIO JE SVETSKI HIT! Poredili ga sa ''lamborginijem'', a zbog 1 greške ostali bez miliona!