GODINA USPEŠNOG I ODGOVORNOG POSLOVANJA
1. Sve veći broj kompanija posluje po principima održivog razvoja. Na koje načine Grand kafa uvažava ove principe?
Održivi principi poslovanja deo su korporativne strategije Atlantic Grupe, jer ako su se naši dosadašnji motivatori napretka prvenstveno iskazivali kroz odlične finansijske ciljeve i rezultate, savremeni poslovni modeli nam nalažu da istu količinu pažnje usmerimo na ciljeve odgovornog odnosa prema životnoj sredini i društvu. Ekonomski, ekološki i društveni aspekti poslovanja, međusobno isprepleteni i uravnoteženi, čine celinu našeg daljeg održivog poslovnog razvoja. Želimo zaista efikasno da doprinesemo stabilizaciji globalne ekološke i društvene krize i zato smo izabrali skup prioritetnih područja delovanja i jasne ciljeve napretka kroz racionalizaciju potrošnje energenata i vode, uz smanjenje otpada i recikliranje. Tome svedoče velike investicije u potpunu modernizaciju proizvodnih pogona Grand kafe u Srbiji, čime su omogućene uštede u korišćenju električne energije i gasa, i potrošnji vode u proizvodnim procesima.
2. Uveli ste ekološki prihvatljivu ambalažu lansirajući Single Origin kafu? O kakvoj je ambalaži reč?
U 2021. godinu smo ušli odlučni u nameri da radimo još više i efikasnije u nastojanju da ostvarimo svoje prioritetne ciljeve održivog razvoja, uz pomoć procesa inovacija, sistema upravljanja kvalitetom i zaštitom životne sredine. Jedan od ciljeva je i da ambalaža naših proizvoda bude pogodna za reciklažu ili proizvedena iz obnovljivih izvora, kako bi se time omogućilo takozvano kružno upravljanje materijalima. Single Origin kafa je prva sveže mlevena kafa u Srbiji koja je upakovana u biorazgradivu ambalažu, odnosno GENPROTECT foliju koja ne sadrži aluminijum i može se reciklirati. Ova vrsta ambalaže napravljena je iz obnovljivih izvora, na bazi ulja šećerne trske i uljane repice, a proizvodnjom ovakvih pakovanja emisija gasova sa efektom staklene bašte umanjuje se za 63 odsto. Zaista sam ponosan na ovaj vid našeg odgovornog poslovanja, ali i zadovoljan uspehom novih proizvoda.
3. Šta za vas znači društveno i ekološki odgovorno poslovanje i koji su ciljevi po tom pitanju u narednom periodu?
Za nas kao kompaniju, i mene lično, to je briga o ljudima i odgovoran odnos prema resursima, okruženju u kome živimo i planeti zemlji, ali i odgovorna komunikacija brenda sa zainteresovanim stranama i zajednicama. Potrošači danas žele brendove koji su lideri pozitivnih društvenih i ekoloških promena, od toga da li je kafa uzgajana na odgovoran i održiv način, bez dečijeg rada, da li je ambalaža reciklabilna i slično. Međutim, ono što se u pandemiji pokazalo jako važnim je naša podrška potrošačima i komunikaciona platforma koja motiviše i pokreće ljude da brinu o sebi i drugima kako bi u današnjem okruženju imali kvaliteniji život sa više balansa i zdravlja.
Promo tekst
MINISTAR MALI: Rastemo brže od proseka EU, želimo da se bavimo ulaganjem u infrastrukturu - EXPO nam je najveća razvojna šansa