Mate Štetić, generalni direktor strateškog poslovnog područja kafe u Atlantic Grupi.

1. Svedoci smo raznih izazova koje je pandemija uzrokovala tokom 2020. godine. Koliko je to uticalo na poslovanje kompanije i SPP Kafa? Da li je bilo nekih zastoja u uvozu sirovina, transportu?

Pandemija je uticala na mnoge industrije, očekivano i na našu, ali zahvaljujući kvalitetnoj strategiji, dobroj organizovanosti i požrtvovanosti svih zaposlenih, imali smo dovoljno sirovina i zalihe kafe za stabilno poslovanje i redovan lanac snabdevanja. Atlantic Grupa je za prvih devet meseci ostvarila preko 518 miliona evra prihoda od prodaje, što je gotovo na nivou prošlogodišnjih rezultata za isti period, dok se kafa i dalje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u portfoliju kompanije.

2. Da li je karantin tokom marta i aprila uticao na rezultate prodaje u SPP Kafa? Važan deo vaše prodaje svakako čini i horeca sistem, ima li pada prodaje u tom delu poslovanja?

SPP Kafa čini preko 20 odsto učešća u ukupnim prihodima Atlantic Grupe, iako je u prvih devet meseci ostvarila blagi pad od 1,9 odsto, zbog pada potrošnje u HoReCa kanalu, u konzumaciji van kuće i asortimanu impulsnog segmenta. Negativni uticaji nadoknađeni su ostvarenim rezultatima prodaje strateških brendova u retail-u.

matestetic241.jpg
Promo 

3. Koliko ste tokom 2020.godine imali prostora za razvoj i inovacije u poslovanju? Ukoliko jeste, kog tipa?

Koliko god život i rad u poslednjim mesecima bio težak, mi nismo „povukli ručnu“. Kao najveći regionalni proizvođač kafe u obavezi smo da za potrošače uvek budemo tu. Intenzivno smo radili na razumevanju njihovih potreba, uz razvoj kategorije tradicionalne kafe, instant i espresso segmenata, u skladu sa trendovima. Lansirali smo Insta Grand, ponudili tržištu Black’n’Easy Strong i Barcaffè&Go koncept sa vrhunskim kvalitetom Barcaffè espressa.

4. Atlantic Grupa, posebno SPP Kafa, je oduvek bila poznata po razvoju odnosa sa potrošačima. Na koji ste način ste odnos sa potrošačima održavali tokom 2020. godine?

Sa potrošačima negujemo iskren i blizak odnos. Rekao bih da oni prepoznaju našu posvećenost i strast koju unosimo u svaku kesicu kafe. I u ovim teškim vremenima autentičnom i efektnom kampanjom „Hajde da imamo vremena“ ukazali smo na to da je kafa tu da nas poveže, da ispijajući ovaj magični napitak delimo sa dragim ljudima dragocene zajedničke trenutke.

5. Koje planove za 2021.godinu možete da nam otkrijete?

Iako je teško naslutiti sve efekte krize, nesumnjivo će ih biti, ali ipak od 2021. godine očekujemo mnogo. Važno nam je da sačuvamo zdravlje svojih zaposlenih, da obezbedimo nesmetanu proizvodnju i snabdevanje, uz fokus na investicije u core brendove i eventualna nova partnerstva.

Promo tekst