Moravski, a ni bilo koji drugi koridor koji se trenutno gradi u našoj zemlji, neće dirati Moravu iz svog toka. Ono što će biti drugačije jesu njene obale.

Zapadnu Moravu neće seliti zbog Moravskog koridora.

U prostoronom planu budućeg Moravskog koridora, neće biti potrebno "ispravljati" reku zbog trase puta. Jedini radovi koje će trpeti reka jesu obaloutvrde, rekli su naši sagovornici.

zapdna-morava.jpg
Printscreen/Youtube 

- Nikakva selidba Morave nije planirana. Ne postoji nigde nikakvo izmeštanje reke - rečeno je u Saobraćajnom institutu CIP.

Podsetimo, pojedini mediji su preneli da će auto- put prema pomenutom nacrtu prostornog plana, "preseliti" reku Moravu. Koridor bi, kako se navodi, ne prelazeći preko Zapadne Morave, vodio pokraj sela Sirče i Grdice. I kako su pisali mediji, baš na tom potezu, na oko četiri, pet lokacija bilo bi "ispravljeno” korito Zapadne Morave, i to kod sela Sirče, Oplanića, Grdice i Adrana.

Međutim, prema saznanjima, tu saobraćajnica ima i zaštitnu funkciju od poplava, i radovi će biti na takozvanoj obaloutvrdi.

Zbog čestih poplava reka je tu, naime, menjala tok i meandrirala.

- Reč je o uređenju Morave i njenih pritoka kako više ne bi dolazilo do izlivanja. Dakle, radiće se samo obaloutvrde - rekli su nadležni.

Srbija je prošlog meseca usvojila Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina, poznatiji kao Moravski koridor.

Završetak se očekuje za 2,5 godine, a za njegovu realizaciju planirano je kreditno zaduženje "kod stranih investicionih korporacija i fondova" na iznos od 800 miliona evra.

Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je ranije potpisala Memorandum o razumevanju i saradnji na izgradnji ovog koridora sa američkom kompanijom "Behtel", ali je tokom rasprave ukazala da ne postoji ugovor sa bilo kojom kompanijom, već da će Vlada Srbije formirati komisiju i tek onda utvrditi partnera.

Moravski koridor dužine oko 110 kilometara, povezao bi pola miliona stanovnika i na toj deonici posluje oko 20.000 malih i srednjih preduzeća.

Mihajlović je u raspravi u skupštini tada rekla da je Moravski koridor jedan od važnijih auto-puteva za privredni razvoj zemlje i da će deonica Pojate-Preljina u dužini od 110 kilometara povezivati građane centralne Srbije.

Ona je rekla da je razlog za predlaganje posebnog zakona taj što Srbija "nema vremena da čeka" i gradi auto puteve duži niz godina.

Moravski koridor povezaće sva veća naseljena mesta na tom području: Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku banju, Kraljevo, Čačak.

Koridor će biti direktna veza između Koridora 10 i 11, odnosno biće bolja interna povezanost zapadnih i jugozapadnih sa južnim i jugoistočnim delovima Srbije i dalje sa Bugarskom, Grčkom i Turskom.

(Kurir.rs/Telegraf)