Ovako „Železnice“ troše ruski kredit
BRUKA: Obnovljene pruge su opasne po život
Oko 100 kilometara pruge na Koridoru 10 i stanica „Prokop“ pušteni u saobraćaj bez tehničkog pregleda i upotrebne dozvole, pa nema dokaza i garancije da su bezbedni
Više hiljada putnika svakog dana stavlja glavu u torbu jer čak pet deonica najprometnijih pruga u Srbiji na Koridoru 10, kao i nova beogradska železnička stanica „Prokop“, posle rekonstrukcije vredne 185 miliona dolara nemaju tehnički pregled i upotrebne dozvole, što znači da nema dokaza i garancije da su bezbedni, saznaje Kurir.
Obnova pet pruga, dugačkih skoro 100 kilometara, a finansiranih mahom iz ruskog kredita od 800 miliona dolara, kao i „Prokopa“ započeta je prošle godine, a na nekim deonicama nije ni završena.
Sečenje vrpci
Međutim, čim su radovi bili privedeni kraju, sve deonice puštene su u saobraćaj bez tehničkog prijema i upotrebne dozvole. Napravljena je velika pompa, koju su predvodili Zorana Mihajlović, kao resorna ministarka saobraćaja, i poslovodstvo „Železnica Srbije“, koje su nadležne da organizuju tehnički pregled i pribave dokumentaciju za dobijanje upotrebne dozvole koju izdaje to ministarstvo.
- Sve se to radilo kako bi se pred narodom pokazalo da su to ministarstvo i „Železnice“ završili posao, da su efikasni, a niko nije razmišljao o tome da se tako ugrožava bezbednost putnika. Zamislite da vozite auto bez te- kaže sagovornik Kurira iz „Železnica“. Na pitanje zašto nove pruge nemaju potrebne potvrde, sagovornik Kurira odgovara da se sve radilo zbrda-zdola.
Potvrđuju nemar
- Da nisu Rusi dali novac i izvodili radove, drugi bi se okrenuli i otišli. U takvoj situaciji problematičan je i tehnički pregled, a kamoli upotrebna dozvola - kaže sagovornik Kurira.
Saobraćajni inženjer koji je želeo da ostane anoniman na pitanje šta znači kad pruga nema tehnički prijem i upotrebnu dozvolu, samo je kratko za Kurir rekao:
- Ne postoji garancija da je to napravljeno u skladu s važećim propisima i da je bezbedno.
Obnova pet pruga, dugačkih skoro 100 kilometara, a finansiranih mahom iz ruskog kredita od 800 miliona dolara, kao i „Prokopa“ započeta je prošle godine, a na nekim deonicama nije ni završena.
Sečenje vrpci
Međutim, čim su radovi bili privedeni kraju, sve deonice puštene su u saobraćaj bez tehničkog prijema i upotrebne dozvole. Napravljena je velika pompa, koju su predvodili Zorana Mihajlović, kao resorna ministarka saobraćaja, i poslovodstvo „Železnica Srbije“, koje su nadležne da organizuju tehnički pregled i pribave dokumentaciju za dobijanje upotrebne dozvole koju izdaje to ministarstvo.
- Sve se to radilo kako bi se pred narodom pokazalo da su to ministarstvo i „Železnice“ završili posao, da su efikasni, a niko nije razmišljao o tome da se tako ugrožava bezbednost putnika. Zamislite da vozite auto bez te- kaže sagovornik Kurira iz „Železnica“. Na pitanje zašto nove pruge nemaju potrebne potvrde, sagovornik Kurira odgovara da se sve radilo zbrda-zdola.
Potvrđuju nemar
- Da nisu Rusi dali novac i izvodili radove, drugi bi se okrenuli i otišli. U takvoj situaciji problematičan je i tehnički pregled, a kamoli upotrebna dozvola - kaže sagovornik Kurira.
Saobraćajni inženjer koji je želeo da ostane anoniman na pitanje šta znači kad pruga nema tehnički prijem i upotrebnu dozvolu, samo je kratko za Kurir rekao:
- Ne postoji garancija da je to napravljeno u skladu s važećim propisima i da je bezbedno.
Beta
Upotrebnu dozvolu nema deonica Ruma-Golubinci, koju morate proći ako želite u Hrvatsku, Sloveniju, Austriju, Nemačku. Nema je ni deonica Sopot Kosmajski - Kovačevac, koja se nalazi na najprometnijoj pruzi Beograd-Niš. Bez dozvole, ali i tehničkog pregleda su i deonice Pančevački most - Pančevo, Mala Krsna - Velika Plana i Gilje-Ćuprija-Paraćin. Reč je o prometnim deonicama koje spajaju Beograd i Pančevo ili su opet deo pruge Beograd-Niš.
U „Železnicama Srbije“ potvrdili su da pet deonica i „Prokop“ nemaju upotrebne dozvole, kao i da neke od pruga nemaju ni tehnički pregled.
- Pruga se može koristiti i u uslovima probnog rada, i to dozvoljava Zakon o planiranju i izgradnji. Do izdavanja upotrebne dozvole saobraćaj se na zakonit i bezbedan način organizuje - poručuju u ŽS. U Ministarstvu saobraćaja nismo dobili odgovore.
U „Železnicama Srbije“ potvrdili su da pet deonica i „Prokop“ nemaju upotrebne dozvole, kao i da neke od pruga nemaju ni tehnički pregled.
- Pruga se može koristiti i u uslovima probnog rada, i to dozvoljava Zakon o planiranju i izgradnji. Do izdavanja upotrebne dozvole saobraćaj se na zakonit i bezbedan način organizuje - poručuju u ŽS. U Ministarstvu saobraćaja nismo dobili odgovore.
Direkcija za železnice
PREKRŠEN ZAKON
U Direkciji za železnice kažu za Kurir da je Zakonom o planiranju i izgradnji propisano da se tehničkim pregledom utvrđuje podobnost za upotrebu i kontrola usklađenosti radova s građevinskom dozvolom i tehničkom dokumentacijom, kao i s tehničkim propisima i standardima.
- Ako je neka pruga puštena u rad bez tehničkog pregleda i upotrebne dozvole, očigledno je prekršen zakon - ističu u Direkciji.
MINISTAR MALI: Rastemo brže od proseka EU, želimo da se bavimo ulaganjem u infrastrukturu - EXPO nam je najveća razvojna šansa