Američka automobilska industrija izašla iz recesije
NJUJORK - Američka automobilska industrija izašla je iz recesije!
Posle nezabeležene recesije, kada je celokupna američka automobilska industrija 2008. godine zapala u najveću krizu u istoriji, ovih dana proizvođači automobila, da bi zadovoljili tržišite, prvi put rade noću.
Prošle godine u Americi je prodato 12 milona i osam hiljada automobila, a analitičari procenjuju da bi ove godine mogli da prodaju 14 i po milona automobila.
Vreme recesije u američkoj automobilskoj industriji daleko je iza nas, tvrde analitičari njujorške agencije "Blomberg".
Tržište posle autosalona u Njujorku i Detroitu prosto je eksplodiralo. Kupuje se sve od najluksuznijih modela do komercijalnih vozila.
Kako objašnjava Frank Ohman, iz BMV-a, ta fabrika u Alabami proizvodi džipove i za Evropu i za Ameriku, tako da kapacitet u ovom trenutku nije dovoljan.
"Moramo da razmišljamo o dodatnim angažmanima radnika ili da, ako se ovaj trend nastavi, napravimo još neku fabriku preko okeana", dodaje Ohman.
Rast potražnje, oživljavanje privrede i lakše dobijanje kredita, podstakli su prodaju vozila u većem obimu od očekivanog, što je pomoglo kompanijama kao što su "Dženeral Motors", "Ford" i "Krajsler" da u prvom tromesečju zabeleže profit veći od prognoze analitičara.
Rid Skot, iz "Dženeral Motorsa", kaže da planiraju da gubitke koji se beleže slabom prodajom u Evropi pokriju dobitkom na domaćem tržištu koje je inače poslednjih godina stalno padalo.
"Naša Vlada subvencijama pomogla je oporavak Detroit", ističe Skot.
Isporuke vozila u Americi porasle su u aprilu za 10,3 odsto, dostigavši prošlogodišnji rast od 11,1 procenata u 2010. godini, prema podacima agencije "Autodata". Poslednji put prodaja je rasla više od 10 dosto u periodu od 1971. do 1973. godine.
Prema rečima Andreasa Bindera, iz kompanije "Mrecedes Benz", pored luksuznih kupea na tržištu Severene Amerike traže se i komercijalna vozila.
"Naftna kriza uticala je da se kombiji koji mnogo troše zamene efikasnijim dostavnim vozilma koja manje troše, a to je šansa za nas, pa ubrzano izbacujemo nove modele", dodaje Binder.
Veća potražnja znači i da će američke automobilske kompanije odustati od uobičajenog zatvaranja pogona u letnjem periodu, kada se taj prekid koristio za održavanje, promenu mašina ili su se obavljale pripreme za nove modele vozila.
OVAKO NAS VARAJU U RESTORANIMA: Konobari ne kažu ništa, već samo donesu račun - naplate i ono što niste poručili, a ovo im je IZGOVOR!