Izgradnjom nove dvokolosečne pruge iz Beograda će se do Novog Sada stizati za pola, do Subotice za jedan, a do Budimpešte za sat i po

BEOGRAD - Preduzeće Železnice Srbije "maksimalno podržava" aktivnosti premijera Aleksandra Vučića za modernizaciju pruge između Beograda i Budimpešte za velike brzine.

"Pozitivne poruke koje nam stižu iz Kine i najava modernizacije pruge Beograd-Budimpešta za brzine od 300 kilometara na sat najbolja su čestitka premijera svim železničarima povodom predstojećeg praznika 15. septembra", izjavio je predsednik Skupštine Železnice Srbije Zoran Anđelković na sednici tog tela.

Kako je istakao Anđelković, izgradnjom te nove dvokolosečne pruge iz Beograda će se do Novog Sada stizati za pola sata, do Subotice za jedan sat, a do Budimpešte za sat i po.

Po njegovim rečima, remontom pruge Beograd-Subotica-Budimpešta i kupovinom 21 novog elektro-motornog voza koji u narednih mesec dana počinju da stižu Železnicama iz švajcarskog "Štadlera", železnica će ostvariti punu prevlast u odnosu na putnički drumski saobraćaj na toj relaciji.

"Sa preko 1.500 putničkih vozova mesečno između Beograda i Subotice, srpske železnice godišnje ovim međunarodnim magistralnim pravcem prevezu preko 1,3 miliona putnika i ostvare prihod od oko 160 miliona dinara", rekao je predsednik Skupštine tog državnog preduzeća.

On je posebno istakao značaj pruge Beograd-Budimpešta za teretni saaobraćaj, jer se samo kroz Srbiji tom prugom godišnje preveze oko 40 miliona tona robe, uz prihod od preko dve milijarde dinara.

"Zainteresovanost države Kine i kineskih partnera za modernizaciju pruge Beograd-Budimpešta posebno dobija na značaju zbog železničkog robnog transporta iz grčke Luke Pirej, preko Makedonije, Srbije i Mađarske za Češku", rekao je Anđelković.

Napomenuo je da je KOSKO (Kineska okeanska transportna kompanija), koja je u grčku Luku Pirej uložila oko 750 miliona dolara kako bi postala glavna luka južne Evrope za pretovar kineske robe, izuzetno je zainteresovana za brz i efikasan transport svojih kontejnerskih kompozicija sa robom na ovom železničkom pravcu.

"U prethodnih nekoliko meseci kroz Srbiju je saobraćao ukupno 21 kontejnerski voz sa 597 kontejnera između Grčke i Češke, a vreme njihovog prolaska, zahvaljujući maksimalnom angažovanju srpskih železnica i carinskih organa, skraćeno je na 15 do 16 sati, što je pet do 10 sati brže od prosečnog vremena putovanja", rekao je Anđelković.