Hrana na ceni
ISPLATIVO: Korejci navalili na srpski ajvar!
Zbog pomame za našim specijalitetima na japanskom i korejskom tržištu „Fudlend“ iz Brusa očekuje prihod od 12 miliona evra
BEOGRAD - Kvalitet pre svega.
Prva tura zdrave hrane iz okoline Brusa krenula je prošlog meseca ka Južnoj Koreji, a već narednog ajvar, slatko i sokovi iz domaće kompanije „Fudlend“ krenuće ka Kataru.
Izvoz u 25 zemalja
Upravo zahvaljujući velikom uspehu u Japanu i Koreji, do kraja godine rukovodstvo kompanije očekuje da će ostvariti prihod od 12 miliona evra, od čega bi izvoz trebalo da čini 40 odsto. Sprema se i pohod na Bliski istok, a trenutno se domaći ajvar izvozi na više od 25 različitih tržišta.
Inače, Zemlja izlazećeg sunca jedno je od tri najbrže rastuća tržišta. Trenutno se izvozi 65 odsto kompletne proizvodnje, a postavljeni su planovi da kompanija do 2014. bude pretežno izvoznik i da u 2015. realizuje izvoz u vrednosti od 7,5 miliona evra.
Novi pogon
- Za nas i dalje veliki značaj ima domaće tržište. Kao dokaz tome, ne prestaje se sa ulaganjem i zapošljavanjem lokalnog stanovništva. Takođe, razvijamo odnose s poslovnim partnerima u Srbiji, ali neprestano se direktno komunicira s domaćim finalnim potrošačima - kažu u ovoj kompaniji. Preduslov za realizaciju izvoza bilo je ulaganje u nove kapacitete fabrike i opremu u selu Igroš, u opštini Brus. U novom pogonu godišnje je moguće proizvoditi 5.000 tona, u odnosu na 2.000 tona do sada.
Prva tura zdrave hrane iz okoline Brusa krenula je prošlog meseca ka Južnoj Koreji, a već narednog ajvar, slatko i sokovi iz domaće kompanije „Fudlend“ krenuće ka Kataru.
Izvoz u 25 zemalja
Upravo zahvaljujući velikom uspehu u Japanu i Koreji, do kraja godine rukovodstvo kompanije očekuje da će ostvariti prihod od 12 miliona evra, od čega bi izvoz trebalo da čini 40 odsto. Sprema se i pohod na Bliski istok, a trenutno se domaći ajvar izvozi na više od 25 različitih tržišta.
Inače, Zemlja izlazećeg sunca jedno je od tri najbrže rastuća tržišta. Trenutno se izvozi 65 odsto kompletne proizvodnje, a postavljeni su planovi da kompanija do 2014. bude pretežno izvoznik i da u 2015. realizuje izvoz u vrednosti od 7,5 miliona evra.
Novi pogon
- Za nas i dalje veliki značaj ima domaće tržište. Kao dokaz tome, ne prestaje se sa ulaganjem i zapošljavanjem lokalnog stanovništva. Takođe, razvijamo odnose s poslovnim partnerima u Srbiji, ali neprestano se direktno komunicira s domaćim finalnim potrošačima - kažu u ovoj kompaniji. Preduslov za realizaciju izvoza bilo je ulaganje u nove kapacitete fabrike i opremu u selu Igroš, u opštini Brus. U novom pogonu godišnje je moguće proizvoditi 5.000 tona, u odnosu na 2.000 tona do sada.
Izvoz u porastu
Prosečni rast izvoza od 2010. iznosi 40 odsto, u 2013. u odnosu na 2012. je 50 odsto, a najveći rast beleže tržišta Rusije, Australije i SAD. U naredne tri godine, pored razvoja postojećih tržišta, planira se intenzivan razvoj tržišta Bliskog istoka, sa željom da već u 2014. i 2015. izvoz bude veći od milion evra godišnje.
SRBIJA, ALBANIJA I SEVERNA MAKEDONIJA PROMOVIŠU TURIZAM SVOJIH ZEMALJA NA TREĆOJ VINSKOJ VIZIJI: Labović: Zajedno možemo do još boljih rezultata (FOTO)