SPLIĆANIN VERUJE U SRBIJU: Razočaran sam u Hrvatsku, gradiću brodove u Kovinu!
Foto: Youtube

Sa srećom

SPLIĆANIN VERUJE U SRBIJU: Razočaran sam u Hrvatsku, gradiću brodove u Kovinu!

InfoBiz -
Na tržištu malih brodova od pet do sedam metara dužine, iduće godine će se pojaviti primerci iz pogona u Kovinu

SPLIT - Ako ne bude problema, na tržištu malih brodova od pet do sedam metara dužine iduće godine će se pojaviti primerci iz pogona u Kovinu na Dunavu u Srbiji, gde će nastajati udruženim srpsko-hrvatskim snagama.

O tome je u nedelju u splitskim pogonima za proizvodnju plastičnih brodica i brodske opreme sa Vedranom Neveščaninom, njihovim vlasnikom, njegovom ćerkom i suvlasnicom Zoranom razgovarala delegacija iz Srbije predvođena Milanom Stefanovićem, bivšim mornaričkim oficirom, a danas vlasnikom drvenog broda šajke, replike iz 19. veka.

U delegaciji su bili i Dragan Jankov, vlasnik kovinskoga hotela “Plamen-grad”, koji se “bavi i metalskom strukom” a poseduje radionice i svu infrastrukturu za ovakvu proizvodnju, Dragan Gilezan, direktor kovinske Turističke organizacije, Marko Vujičić iz Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu pri Ministarstvu saobraćaja Republike Srbije, kao i Đorđe Trninić, predsednik Udruženja nautičara u Kovinu.

"Pokušavali smo nešto slično da pokrenemo i u Hrvatskoj, ali ovde država stalno želi da naplaćuje obaveze, a nemamo nikakva prava. U mom stolu stoji gomila projekata i kada sam video da su ovde sve manje šanse da se nešto pametno napravi, u razgovoru sa Stefanovićem otkrio sam mogućnost pokretanja proizvodnje u Srbiji. Mogli bismo da ostvarimo finansijsku dobit, a i ja bih realizovao neke svoje profesionalne želje", tvrdi Neveščanin.

Prema njegovim planovima, do 2014. godine biće spremni kalupi i sve što je potrebno za proizvodnju u Kovinu.

"Početkom sledeće godine ići ćemo tamo radi obuke njihovih radnika. Potom ćemo početi proizvodnju, koju ćemo i da nadgledamo. Ovde planiramo, prema njihovim specifičnim zahtevima, da napravimo radionicu u kojoj ćemo praviti modele brodova", objašnjava Neveščanin.

"U prvoj fazi bez problema možemo da idemo na stotinak brodova godišnje, a posle im je nebo granica. Imaju prednosti jer raspolažu sa više od 80 odsto onoga što je potrebno za pokretanje proizvodnje, a kad bi išli iz početka, čitava investicija koštala bi od dva i po do tri miliona evra. Prema našoj skici, ekipa s Fakulteta brodogradnje u Splitu, sa profesorom Rokom Markovinom na čelu, izradiće idejni nacrt proizvodnih linija za opremanje brodova. Osim toga, naši partneri nameravaju da proizvode opremu za brodove od inoksa. Sve će da pregleda Hrvatski registar brodova. Odlučeno je da se ide na njegove ateste jer im omogućavaju da svoje proizvode nude na evropskom tržištu", objašnjava Neveščanin.

Stefanovića navodi da su se Vedran i on upoznali krajem juna u Ankoni na Jadranskoj inicijativi koju su organizovale privredne komore iz Srbije, Hrvatske i Italije.

"Tražio sam sagovornike mimo protokola, zanimalo me je ima li ko od braće Hrvata, kako sam rekao, sa kim bih mogao da razgovaram, a Vedran je rekao "konačno neko sa kim ne moram da govorim na engleskom”, ispričao je Stefanović.

Kupaca, veruje, neće nedostajati. U drugoj polovini oktobra, posle pulskog Sajma brodogradnje i nautike, Vedran će otputovati u Kovin, a potom će se, uz neizostavnu ogradu “ako ne bude problema”, dogovori i pregovori operacionalizovati i pretvoriti u brodove.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track