Slušaj vest

Edukativno-zabavna radionica pod nazivom „Magični svet začinskih biljaka“ okupila je prošlog vikenda decu od pet do 10 godina zaposlenih u kompanijama Wireless Media Group i dm drogerie markt u okviru projekta „Zasadi drvo“, koji već šest sezona uspešno gradi održivu budućnost Srbije.

Oko dvadeset mališana uživalo je u mirisima i bojama biljaka koje se koriste ne samo u kuhinji već i u lečenju i svakodnevnom životu. Deca su se šetnjom kroz baštu najpre upoznala sa začinskim biljem iz naših, ali i tropskih krajeva - limunsku travu, đumbir, biber mogli su da dodirnu i omirišu.

image00017.jpeg
Foto: Jakov Milošević

Dok su mirisi limunske trave i origana ispunjavali staklenik, mališani su s radošću istraživali biljke koje svakodnevno koristimo, a o kojima često znamo vrlo malo.

- Naučila sam da se od biljaka mogu praviti začini, da su neke biljke lekovite, neke otrovne - rekla je Natalija Pejović, najmlađa ambasadorka projekta „Zasadi drvo“.

Posle mirisne šetnje i „male škole začina“, deca su imala priliku da naprave svoje mešavine začinskih biljaka - kao pravi mali botaničari i kuvari u jednom. A potom, u kreativnom delu radionice, svoje biljke su crtali i davali im lični pečat bojama i oblicima.

image00009.jpeg
Foto: Jakov Milošević

Raznovrsnost biljaka

Tomica Mišljenović, docent na Biološkom fakultetu, rekao je da je ove godine odlučeno da tema radionice budu začinske biljke jer se ogroman broj biljaka širom sveta koristi i kao začin - u kulinarstvu, ali i za pripremu napitaka, čajeva.

- Želeli smo da naše mališane upoznamo s raznovrsnošću začinskih biljaka. Radionicu smo započeli obilaskom staklenika i tamo smo naučili koje su to egzotične začinske biljke, između ostalih, tu je i vanila, koja trenutno cveta u stakleniku Botaničke bašte. Nakon toga smo obišli i medni vrt, gde postoji veliki broj medonosnih biljaka koje su istovremeno i začinske, razgovarali smo o različitim vrstama nane, o origanu, ruzmarinu, majčinoj dušici - rekao je Mišljenović i istakao da je važnost projekta „Zasadi drvo“ veoma velika za celu našu zemlju jer je povećanje šumovitosti Srbije jedan od prioriteta i doprinosi očuvanju biološke raznovrsnosti, kao i poboljšanju kvaliteta životne sredine.

image00019.jpeg
Foto: Jakov Milošević

A ono što ovaj projekat dodatno izdvaja jeste i posvećenost edukaciji najmlađih. Kroz radionice poput ove deca uče da vole i razumeju prirodu, jer svaka velika promena počinje od malih koraka - i od radoznalih pogleda.

Milion stabala za budućnost

Projekat „Zasadi drvo“, koji su 2019. godine pokrenule kompanije Wireless Media Group i dm drogerie markt, ove sezone dostigao je svoj veliki cilj - milion zasađenih sadnica širom Srbije. I dok svako posađeno drvo predstavlja konkretan doprinos zdravijem i zelenijem okruženju, još vredniji je možda upravo ovaj edukativni segment projekta, koji decu uči da svet prirode nije dalek - već da ga svi nosimo u rukama, mislima i - začinima koje koristimo svaki dan.

Zato je ova radionica bila deo šire misije da se najmlađi kroz igru i lično iskustvo povežu s prirodom i nauče da je poštuju. Jer ponekad - da bi svet postao bolje mesto - dovoljno je da posadite jedno drvo. Ili možda samo malo ruzmarina.

image00027.jpeg
Foto: Jakov Milošević

Izložba „Zasadi drvo“


Šest ciklusa projekta u slikama

Na ogradi Botaničke bašte postavljena je izložba koja predstavlja retrospektivu projekta „Zasadi drvo“, pokrenutog 2019. godine, sa svim važnim trenucima i rezultatima. Možete je pogledati do kraja juna - i prisetiti se koliko se toga može promeniti kad svi sadimo zajedno.

Jelena Vukić