Izvršni komercijalni direktor Yettela Saša Filipović o inovativnim pristupima reciklaži, digitalnim rešenjima, koracima ka održivijoj budućnosti i promenama koje štede planetu

Građani Srbije kompaniju Yettel vide kao ekološki najodgovorniju kompaniju u našoj zemlji, pokazalo je istraživanju agencije Kantar koje je sprovedeno u julu i avgustu 2023. godine. Zašto je to tako, pričamo sa Sašom Filipovićem, izvršnim komercijalnim direktorom Yettela.

Kakav pristup je najefikasniji za kreiranje zdravije životne sredine?

- Ključ leži u jednostavnim rešenjima. I u tome da svaka kompanija i svaki pojedinac imaju svest i volju da preduzmu konkretne akcije koje će uticati na životnu sredinu. Mi se bavimo telekomunikacijama i pružamo mobilne usluge za tri miliona mobilnih i 100.000 fiksnih korisnika u Srbiji. Porast broja korisnika, širenje portfolija usluga i upotreba novih tehnologija utiču i na životnu sredinu. Mi oduvek poslujemo održivo, ali jasno je da ekološka pitanja postaju sve važnija, naročito mlađim generacijama. U svetu se godišnje proizvede preko 50 miliona tona elektronskog otpada, što je u proseku 7 kg po glavi stanovnika (podaci portala Statista.com). Procenjuje se da će do 2030. godine proizvodnja e-otpada dostići čak 75 miliona tona. Zato je naš pristup jednostavan - radimo sve što možemo da unapredimo ekološki aspekt svog poslovanja i nastojimo da što više uključimo i naše korisnike.

Povezivanje s prirodom u digitalno doba

Šta su Yettel Zelene staze?

- Yettel Shopping i Zelene staze su takođe nešto što razvijamo u okviru aplikacije. Ipak, Zelene staze su naš poseban doprinos kojim želimo da korisnike motivišemo da uživaju u prirodi koju čuvaju. Staze su iscrtane i obeležene u saradnji sa GSS, i jedino što preostaje je da prate instrukcije i povežu se sa okruženjem koje svi zajedno želimo da očuvamo. Verujemo da je i korišćenje aplikacije korak u pravom smeru za naše korisnike - navodi Saša Filipović.

Kakve su reakcije vaših korisnika?

- Naše iskustvo je pokazalo da korisnici žele da se uključe u svaku inicijativu okrenutu ka očuvanju životne sredine, ako im ponudite konkretno i jednostavno rešenje. Daću vam nekoliko primera. Kroz Eco Bonus smo ih pozvali da jednostavnom aktivacijom u našoj aplikaciji, u njihovo ime, recikliramo papir i plastiku. Na taj način smo dosad reciklirali 409 tona plastike i 196 tona papirnog otpada. Ipak, reciklaža telefona ima neverovatne rezultate. Dosad smo, a govorimo o periodu od dve godine, uspeli da recikliramo gotovo 650.000 uređaja, odnosno 60 tona elektronskog otpada. Naš plan je da do 2025. godine recikliramo milion uređaja, a nadamo se da ćemo taj cilj ipak ostvariti i ranije. Zato smo i proširili spisak uređaja koji se mogu doneti na reciklažu. Pored telefona, korisnici mogu doneti slušalice, tablete, modeme, rutere, MiFi modeme, pametne satove, Smartić satić, Bluetooth zvučnike, laptopove ili punjače. Praktično, sve što prodajemo, sada i recikliramo, a korisnike dodatno motivišemo većim popustima ukoliko donesu više uređaja na reciklažu. Jednostavno rečeno, reciklaža je postala neophodan faktor u zaštiti životne sredine.

Šta je sledeći korak?

- Razvoj digitalnih rešenja kojima smo posvećeni, pomažu korisnicima da unaprede održivost. Kako? Pored toga što mogu da recikliraju različite uređaje, koristeći Yettel aplikaciju, mogu da obave i mnogo toga drugog s mobilnog telefona, štedeći ujedno i svoje vreme. Od novembra 2023. godine omogućili smo i potpisivanje ugovora bez papira. Na ovaj način, smanjuje se potrošnja papira, kao i negativan uticaj na životnu sredinu, a sva dokumentacija dostupna je elektronski u aplikaciji. Transakcije s korisnicima mobilnih usluga su brže i jednostavnije, a vreme zadržavanja u prodavnici kraće. Yettel aplikacija se stalno razvija i trenutno imamo više od 1,4 miliona aktivnih korisnika mesečno. Pored toga što mogu da plate svoj račun, mogu i da pristupe listingu, promene paket ili kupe dodatke, dodatnu opremu i roming pakete, a odnedavno je moguće platiti parking u svim gradovima širom Srbije i karte za gradski prevoz u Beogradu.