Slušaj vest

Čak i iz mediteranske zemlje prete posledice – od udvostručenja iznosa do prinudne naplate u Nemačkoj.

Mnogi nemački vozači dobijaju kazne u popularnim regijama kao što je Južni Tirol – zbog vožnje kroz zone sa ograničenim saobraćajem (ZTL), nepropisnog parkiranja ili prekoračenja brzine. Italija je ponovo potpuno uključena u sistem razmene podataka o vlasnicima vozila unutar EU, pa tako prekršajni nalozi opet redovno stižu u poštanske sandučiće u Nemačkoj.

Kazne i rokovi

Saobraćajni prekršaji u Italiji mogu biti skupi. Nalozi se adresiraju na vlasnika vozila, bez obzira na to ko je stvarno vozio. Ko plati u roku od pet dana, obično ostvaruje popust. Ako se ne plati, nakon 60 dana iznos se udvostručuje.

Nalog mora biti uručen u roku od 360 dana od dana prekršaja. Nakon toga dolazi do zastare postupka. Zastarelost izvršenja kazne iznosi pet godina. U slučaju ponovljenih prekršaja ili težih povreda propisa, vozilo može biti privremeno zaplenjeno u Italiji dok se dug ne plati.

Dostava i jezik

Većina prekršajnih naloga se dostavlja na italijanskom jeziku. Međutim, prinudna naplata u Nemačkoj moguća je samo ako je sadržaj razumljiv. Ako nema prevoda na nemački, moguće je uspešno uložiti prigovor. Za razliku od Nemačke, u Italiji važi načelo odgovornosti vlasnika vozila. Ovo važi i za korisnike vozila iz rent-a-kara.

Plaćanje i pravna zaštita

Plaćanje je moguće putem bankovnog transfera ili često i onlajn. Podaci za uplatu obično se nalaze na nalogu. Prigovor je moguć, ali mora biti napisan na italijanskom jeziku i u roku koji je naveden. U slučaju pravne nesigurnosti, preporučuje se pravna pomoć advokata.

pisanje-shutterstock-167069051.jpg
Foto: Shutterstock

Zabrana vožnje izrečena u Italiji važi samo u Italiji. Za prekršaje počinjene u Italiji ne dobijaju se poeni u nemačkom sistemu Flensburg. Privatne agencije za naplatu ne smeju da naplaćuju javne kazne, iako je drugačije kod privatnih potraživanja, npr. od koncesionara naplate putarina.

Prinudna naplata u Nemačkoj

Kazne od 70 evra naviše mogu se prinudno naplatiti u Nemačkoj. Za to je nadležno Savezno pravosudno telo (BfJ), koje proverava formalnu ispravnost italijanskih naloga – uključujući poštovanje rokova, jasnoću obrazloženja i razumljivost za osobu kojoj je nalog upućen.

Prekršajni nalog ili nalog za prinudnu naplatu?

Prekršajni nalog (Bußgeldbescheid) je izvorna kazna koju izdaje, na primer, italijanska saobraćajna policija nakon prekršaja – sadrži detalje o prekršaju, iznos kazne, rokove i eventualne popuste za brzo plaćanje.

Nalog za prinudnu naplatu (Vollstreckungsbescheid) izdaje Savezni ured za pravosuđe u Bonu kada Italija pošalje pravosnažnu kaznu na izvršenje. Takav nalog ima snagu nemačkog upravnog akta, pa u slučaju neplaćanja preti izvršenje, uključujući i zaplenu.

Kazne treba shvatiti ozbiljno i proveriti ih u roku. Brzo plaćanje može značiti znatnu uštedu, dok ignorisanje može dovesti do prinudne naplate ili problema prilikom budućih putovanja u Italiju. Ko nije siguran kako da postupi, trebalo bi blagovremeno da potraži pravni savet.

BiznisKurir/Fenix-magazin