ZA OVAJ ELEKTRIČNI AUTO VEĆ POSTOJI LISTA ČEKANJA JER KOŠTA SAMO 7.000 EVRA! Stiglo više od 2.250 porudžbina za gradskog mališu sa dometom od 100 km (VIDEO)
Japanski startap KG Motors izazvao je pravu senzaciju na tržištu električnih vozila predstavljanjem svog ultra-kompaktnog, povoljnog EV modela – “mibot”.
Iako ne dolazi iz garaže velikana poput Tojote, Nisana ili Honde, ovaj mini automobil već je izazvao veliko interesovanje javnosti.
Cena? Samo milion jena – oko 7.000 dolara – što je dvostruko jeftinije od najprodavanijeg EV modela u Japanu, Nisanove sakure.
Mibot je mali električni automobil dužine svega 2,49 metara – veličine približne golf vozilu – i osmišljen je kao idealno prevozno sredstvo za vožnju po uskim gradskim ulicama.
Sa maksimalnom brzinom od 60 km/h i dometom do 100 kilometara, ovaj model možda ne deluje impresivno u poređenju sa savremenim električnim automobilima koji prelaze i po 500 kilometara, ali je savršeno prilagođen potrebama japanskog urbanog stanovništva.
„Sve je počelo kad sam video koliko velikih automobila pokušava da se provuče kroz uske japanske ulice“, izjavio je osnivač i direktor KG Motorsa, Kazunari Kusunoki, za Bloomberg.
Više od 2.000 porudžbina za manje od godinu dana
Nakon što je prošle jeseni otvorena mogućnost rezervacije, kompanija je već u prvom mesecu dobila preko 1.000 prijava. Do maja 2025. godine, broj porudžbina porastao je na 2.250 – što je više od polovine planirane prve serije od 3.300 vozila koje KG Motors planira da isporuči do marta 2027.
Ako plan uspe, KG Motors će u Japanu prodati više električnih automobila nego Tojota, koja je tokom cele 2024. godine prodala oko 2.000 EV modela. Za poređenje, kineski BYD je u istoj godini u Japanu prodao preko 2.200 vozila, i to nakon ulaska na tržište tek 2023.
Dok Tojota, Honda i Nisan i dalje zaziru od potpune tranzicije ka električnim vozilima, KG Motors se trudi da razbije ukorenjena uverenja. „Tojota je rekla da EV nije jedino rešenje, i pošto je to rekla Tojota – Japanci veruju da je to istina“, objašnjava Kusunoki. „Ali mi želimo da dokažemo suprotno.“
Mali automobili poznati kao „kei cars“ najpopularniji su segment vozila u Japanu, a prošle godine činili su više od polovine svih prodatih automobila. Nissan Sakura, trenutno najprodavaniji električni kei model, košta oko 2,5 miliona jena (17.000 dolara).
Mibot, sa cenom od samo milion jena (7.000 dolara), stiže početkom sledeće godine. Prva serija od 300 vozila biće isporučena domaćim kupcima do marta 2026. godine, dok će ostatak – njih oko 3.000 – biti namenjen izvozu. KG Motors očekuje gubitak na prvoj seriji, ali veruje da će već druga postati profitabilna. Dugoročno, cilj im je proizvodnja 10.000 jedinica godišnje.
Kao dodatni izazov za japanske proizvođače, BYD – kineski gigant u EV industriji – najavljuje lansiranje svog mini EV modela za drugu polovinu 2026. godine, po ceni sličnoj Sakuri (oko 17.000 dolara). Jedan diler Suzukija za Nikkei je izjavio: „Mladi nemaju negativno mišljenje o BYD-u. Ako izbace jeftine modele, to bi bila ogromna pretnja.“
BYD već prodaje četiri električna modela u Japanu, uključujući Atto 3 SUV, Dolphin i Seal, a prošlog meseca su lansirali i novi Sealion 7, srednje veličine, sa početnom cenom od 4,95 miliona jena (oko 34.500 dolara). Kada mini EV modeli poput mibota i BYD-ovog automobila stignu na ulice Japana, pitanje je trenutka kada će i tradicionalni japanski brendovi morati ozbiljno da ubrzaju tranziciju ka električnoj mobilnosti.
Kurir.rs/Blic
OD KESE ZA POVRAĆANJE DO NAJSKUPLJE TAŠNE: Vredi kao stan i lokal u Beogradu na vodi! Nećete verovati kako je nastala