NA OVE STVARI PAZITE KAD KUPUJETE POLOVNJAKE! Prodavci ih svima podmetnu, nemojte da vas popravke papreno koštaju
Prema carVertical-u, najvećoj evropskoj kompaniji za prikupljanje podataka o polovnih automobila, sama prevara sa brojačem kilometara košta kupce u Evropi milijarde evra.
S obzirom da većina Hrvata uglavnom kupuje polovne automobile, jedan korisnik popularne društvene mreže Redit zatražio je savet o kupovini polovnjaka.
– Uskoro planiram da kupim auto do sedam hiljada evra. Gledao sam VV Golf 7 1.6 TDI karavan i BMV E90 320D. Oba automobila imaju 300k+ kilometara, pa sam se pitao da li ste kupili auto sa toliko kilometara i da li bi trebalo da budete spremni za neočekivane troškove i zamenu delova – objavio je on.
Objasnio je da je imao Audi A4 2009-10 2.7 TDI.
– Kada sam ga kupio, na satu je pisalo 193.000 pređenih kilometara (2021). Realnost je sledeća, 2014. uvezeno sa 348.000 km, 2019. na tehničkom je imao 240.000, a 2020. vraćen na 127.000, da bi ga ja kupio sa 197.000. Tako da je u stvarnosti prešao više od 500.000 km. Znao sam da je skidana kilometraža, ali baš ovoliko, nisam očekivao. Inače, auto je bio bez greške, niti kap ulja nije trošio, napravio sa njim 20-ak hiljada za četiri meseca bez ijednog kvara. Ako je auto dobro održavan, nisu bitni kilometri – poručio je jedan komentator.
Mnogo toga može poći naopako
– Da, kupio sam auto sa skoro 300 hiljada, ali je bio dobro očuvan. Imao sam samo jedan manji kvar. Dizeli bi generalno trebalo da mogu da postignu još više kilometara, ali mnogo toga može da pođe po zlu još od prethodnog vlasnika od kojeg puno toga i zavisi, odnosno, kako je on gledao na njega. Neki ljudi, kada im automobili dođu do te kilometraže, već se postaraju da ih minimalno održavaju jer će ih uskoro prodati, a neko drugi će ih kupiti – tvrdi drugi komentator.
Korisnik Redita poručio je da je za evropske dizelaše normalno da pređu 500-600 hiljada ukoliko se uredno održavaju i normalno voze.
– Nisu retki primerci koji pređu i preko milion. Kilometri su manje bitna stavka. Radije bih kupio auto koji ima 300 km uglavnom na auto-putu, nego auto koje ima 150, a da je voženo većinski po gradu. Lim, interijer, stanje motora i mehaničkih delova i elektronike su mnogo bitniji od brojke na satu – kazao je on.
Proverite pre kupovine
– Do te kilometraže vlasnik se već dosta promenio, a verovatno je i odrađen veliki servis. Ako je redovno servisiran – nema problema. S druge strane, zbog starosti se pokvare plastični delovi, creva, kopče i druge sitnice. Pre kupovine treba proveriti o kakvom se akumulatoru radi, da li se dobro puni, delovi vešanja, amortizeri komentator.
– Kupio sam e90 pre tri godine sa 263.300 km, dijagnostika je pokazala da je prešao preko 550.000. Posle mesec promenio sam kaiševe, sve što ide napred, vodene pumpe, svetlosni modul, ABS prstenove, stabilizatore, ramena, amortizere i nakon što sam sve promenio, vozim ga 50,60 hiljada puta godišnje. Nikada više ne bih kupio BMW, radije bih uzeo VW, jer su njegovi delovi dostupni – zaključio je korisnik Redita.
BiznisKurir/Dnevno.hr
GARSONJERA NA VOŽDOVCU ZA SAMO 170 €! Nedavno renovirana, a ima sve - čak i ostavu