KAD BUDETE MENJALI GUME OBAVEZNO PAZITE NA OVO! Nema vozača koji nije napravio grešku, a može debelo da vas košta
Stručnjaci za gume tvrde da milioni vozača prave veliku grešku.
Naime, kada se ne menjaju sve, već samo istrošene prednje gume, nikada se novi par guma ne bi trebalo staviti na prednju osovinu. Umesto toga, trebalo bi ih montirati na zadnju osovinu, a gume koje su bile straga prebaciti na prednje točkove.
Možda već znate ovo pravilo, ali tehnički menadžer kompanije „Mišelin“ u Velikoj Britaniji Brajan Porteus nedavno je sugerisao tamošnjem „Auto Ekspresu“ da polovina britanskih vozača nije imala pojma da je to potrebno uraditi kada menjaju samo jedan par guma.
On je naglasio i da mnogi vulkanizeri nisu ni svesni ovog pravila.
„Sve ima veze sa stabilnošću“
Možda se pitate zašto stavljate bolje i novije gume pozadi kada je prednja ta koja mora da obavi sve krivine i naglo kočenje? Sve ima veze sa stabilnošću. Postavljanjem boljih guma na zadnje, svako proklizavanje i mogućnost da se automobil prevrće pri prekomernom upravljanju se minimizira. Ovo može biti izuzetno opasno na mokrom putu.
– Kada je vozilo stabilno, onda možete početi da razmišljate o kočenju i vuči. A, ono što zapravo vidite je da postoji dovoljna snaga kočenja i vuča uprkos delimično istrošenim gumama na prednjoj strani – rekao je Porteous.
Što je najvažnije, sa novim zadnjim gumama, vozač će lakše razumeti i kontrolisati bilo kakvo proklizavanje prednjeg kraja. Mešavina novih mekih prednjih i starih tvrdih zadnjih guma često dovodi do nekontrolisanog proklizavanja pri velikim brzinama, dok je u suprotnom mogućnost da se tako nešto desi mnogo manja i vozač može mnogo lakše da spreči ovu pojavu.
Ovaj stručnjak takođe kaže da se pravilo „nove gume pozadi“ primenjuje bez obzira na konfiguraciju pogonskog sklopa vašeg automobila, tako da se primenjuje na vozila koja imaju pogon na zadnje točkove ili na sve točkove.
BiznisKurir/BizPortal
GARSONJERA NA VOŽDOVCU ZA SAMO 170 €! Nedavno renovirana, a ima sve - čak i ostavu