Slušaj vest

Parlament i Veće Evropske unije su 2004. promenili evropsku avio-industriju kada su usvojili Uredbu 261/2004. Ovim se reguliše "nadoknada i pomoć putnicima u vazdušnom saobraćaju u slučaju odbijanja ukrcaja i otkazivanja ili dužeg kašnjenja letova", kako stoji u zvaničnom naslovu. Dok udruženja za zaštitu potrošača i putnici hvale Uredbu EU 261, avio-kompanije je kritikuju.

One tvrde da se mora dokazati da je kašnjenje uzrokovano vanrednim okolnostima i da se ni tada nije moglo izbeći. Poljsko predsedništvo Veća EU je sebi postavilo cilj da sada izmeni Uredbu 261 i očekuje se da će nacrt biti gotov do juna.

U novoj uredbi Komisija želi da predvidi nadoknadu od 250 evra za letove do 3.500 kilometara, ali sada samo za kašnjenja od pet sati ili više.

U izveštaju se navodi da će se za kašnjenje od devet sati ili više plaćati 400 evra za rute veće od 3.500 kilometara unutar EU ili do 6.000 kilometara za letove izvan EU. Nakon kašnjenja od dvanaest sati na letovima dužim od 6.000 kilometara, obezbeđeno je 600 evra.

Parlament sa druge predlaže da za kašnjenje od pet sati ili više putnici dobiju 300 evra za letove do 2.500 kilometara, 400 za letove između 2.500 i 6.000 kilometara i 600 evra za letove veće od 6.000 kilometara.

Biznis.kurir.rs/Aviopress