POLOVNJACI SE ISKLJUČIVO KUPUJU UJUTRU, EVO I ZAŠTO: Stanite iza auspuha, a ako ovo vidite, zaboravite na kupovinu i odmah bežite!
Paljenje hladnog motora je ključno da uradite "ličnu dijagnostiku" vozila. Ako kupujete polovnjak, dogovorite pregled ujutro i tražite da motor nije bio prethodno paljen. Zamolite prodavca da ga upali, a vi stanite iza izduvne cevi…
Kad donosite urin na kontrolu, kažu vam “prvi mlaz”. Slična je logika i kod kupovine korišćenog automobila. Ispravan motor lagano pali i potom ispušta jedva vidljive izduvne gasove te svaki intenzivan dim ukazuje na veću nepravilnost u njegovom radu.
Kad dođete na mesto prodaje, zatražite da se digne hauba i potom proverite nivo motornog ulja (po tome se može oceniti stanje održavanja motora), ali i da vam prodavac odmah ne prigovori da proveravate da li je motor hladan. Potom, dodirivanjem izduvne grane i glave motora proverite da li je motor potpuno hladan. Ako nije, tada ova kontrola više nema smisla, prodavac nije postupio po dogovoru i odustanite od daljih pregovora. Ako je motor potpuno hladan, zamolite prodavca da ga upali, a vi stanite iza auspuha.
Ako automobil ispušta ‘dimne signale’ treba hitno na servis, jer po pravilu je to znak da motor treba temeljna popravka. To je znak da je motor prešao puno kilometara i da je bolje odustati od kupovine. Plavičasti dim posledica je izgaranja i ulja u cilindrima, zbog istrošenih klipnih prstenova.
Čađav dim ukazuje na loše sagorevanje, koje najčešće nastaje zbog nepodešenog ili istrošenog sistema za ubrizgavanje te opšte dotrajalosti motora. Kod dizelaša uzrok je često u pumpi (Bosch) visokog pritiska. Ako kupujete polovni auto, posebno turbodizelaš, ne nasedajte uveravanju da je crni dim kod dodavanja gasa ‘sitnica’, koja se lako rešava podešavanjem.
Biznis.kurir.rs/autoportal
KO OVO JEDNOM PROBA KOD NJIH, UVEK IM SE VRAĆA! Petrovići sve prave ručno, a od ovih proizvoda zarađaju debele pare