Slušaj vest

Paljenje hladnog motora je ključno da uradite "ličnu dijagnostiku" vozila. Ako kupujete polovnjak, dogovorite pregled ujutro i tražite da motor nije bio prethodno paljen. Zamolite prodavca da ga upali, a vi stanite iza izduvne cevi…

Kad donosite urin na kontrolu, kažu vam “prvi mlaz”. Slična je logika i kod kupovine korišćenog automobila. Ispravan motor lagano pali i potom ispušta jedva vidljive izduvne gasove te svaki intenzivan dim ukazuje na veću nepravilnost u njegovom radu.

Kad dođete na mesto prodaje, zatražite da se digne hauba i potom proverite nivo motornog ulja (po tome se može oceniti stanje održavanja motora), ali i da vam prodavac odmah ne prigovori da proveravate da li je motor hladan. Potom, dodirivanjem izduvne grane i glave motora proverite da li je motor potpuno hladan. Ako nije, tada ova kontrola više nema smisla, prodavac nije postupio po dogovoru i odustanite od daljih pregovora. Ako je motor potpuno hladan, zamolite prodavca da ga upali, a vi stanite iza auspuha.

profimedia0542061939-zagadjenje.jpg
Foto: Profimedia

Ako automobil ispušta ‘dimne signale’ treba hitno na servis, jer po pravilu je to znak da motor treba temeljna popravka. To je znak da je motor prešao puno kilometara i da je bolje odustati od kupovine. Plavičasti dim posledica je izgaranja i ulja u cilindrima, zbog istrošenih klipnih prstenova.

Čađav dim ukazuje na loše sagorevanje, koje najčešće nastaje zbog nepodešenog ili istrošenog sistema za ubrizgavanje te opšte dotrajalosti motora. Kod dizelaša uzrok je često u pumpi (Bosch) visokog pritiska. Ako kupujete polovni auto, posebno turbodizelaš, ne nasedajte uveravanju da je crni dim kod dodavanja gasa ‘sitnica’, koja se lako rešava podešavanjem.

Biznis.kurir.rs/autoportal