LJUDI ODLEPILI ZA KUPOVINOM OVIH POLOVNJAKA! Na sajtovima ubedljivo najtraženija jedna marka, a nema Srbina koji je ne bi vozio
Prosečne cene polovnih automobila u Srbiji tokom 2024. godine porasle su za 4,2% u odnosu na 2023. godinu. Pored toga, prodaja prvi put registrovanih polovnih vozila beleži rast od 2,6%, što označava pozitivan preokret nakon pada prodaje u 2023. godini.
Ovi podaci pokazuju stabilizaciju i postepen oporavak domaćeg tržišta polovnih automobila. Istovremeno, kupci polovnjaka ostali su verni svojim navikama: kupovali su se najviše modeli nemačkih proizvođača i to sa dizel motorima, pokazala je velika godišnja analiza sajta Polovni automobili.
Istraživanje je i ovog puta obuhvatilo prodajne rezulate tokom 2024. godine, prikuljene u saradnji sa CUBE Timom, kretanje prosečnih cena polovnjaka oglašenih na sajtu, kao i interesovanje kupaca u pogledu brendova, modela, najtraženijih godišta i pogonskog goriva.
Prodaja polovnjaka konačno u porastu
U 2024. godini prvi put je registrovano 132.340 polovnih automobila iz uvoza, što je, kako smo naveli rast od 2,6%. Iako na prvi pogled ne deluje da je reč o velikom rastu, ovaj podatak je svakako značajan jer označava prekid jednog trenda koji je trajao više od godinu dana, u kome smo imali pad prodaje polovnih vozila.
Usporen rast prosečnih cena oglašenih polovnjaka
Tokom 2024. godine, prosečne oglašene cene polovnih automobila do 20 godina starosti nastavile su da rastu, dostižući svoj maksimum u decembru sa 12.008 evra. U poređenju sa istim periodom 2023. godine, kada su prosečne cene u decembru bile 11.347 evra, rast iznosi 5,8%. Prosečne cene bile su u blagom padu u prvom kvartalu 2024. godine, ali su od leta nastavile stabilan rast, što ukazuje na pojačanu tražnju u drugoj polovini godine.
Kada uporedimo 2023. sa 2022. godinom, rast cena je bio izraženiji – decembarske cene u 2023. bile su 24,6% više nego u 2022. godini (9.108 evra). Ovaj snažan skok u 2023. rezultat je inflacije i povećane tražnje za polovnim vozilima, dok podaci iz 2024. sugerišu da tržište ulazi u fazu sporijeg rasta i moguće stabilizacije cena.
Kupci u 2024. godini ostali verni svojim navikama
Tokom prošle godine kupci polovnjaka ostali su dosledni uverenjima i stavovima koji oblikuju naše tržište godinama unazad. Tu pre svega mislimo na konkretne modele automobila, proizvođače, ali i pogonsko gorivo.
Među najtraženijim brendovima polovnih automobila dominiraju evropski proizvođači i to, očekivano pre svega iz Nemačke, sa Volkswagenom na prvom mestu. Slede ga Audi, Peugeot, Opel i Renault. Kada su modeli u pitanju, kupci u Srbiji najčešće su se odlučivali za proverene favorite kao što su Volkswagen Golf, Polo i Passat (modeli svih generacija), zatim Audi A4 i Opel Astra.
Polovni automobili sa najviše pregleda na sajtu
Interesantni su podaci koje su modele korisnici sajta Polovni automobili najčešće pretraživali u 2024. godini. Naime, dok su najprodavaniji modeli bili iz game Volkswagen-a, najtraženiji su tokom prošle godine na sajtu bili modeli Audija i to A4, A6 i Audi A3. Kupcima su u vrhu interesovanja bili još BMW 320 i Škoda Octavia.
Tržište po vrstama goriva
Očekivano, na domaćem tržištu polovnjaka i dalje dominiraju dizel vozila, koja su činila, 62,87% ukupne prodaje polovnih vozila iz uvoza. Benzinci drže drugo mesto s 29,96%, dok alternativna goriva poput električnih i hibridnih vozila zauzimaju 7,16% tržišta. Zanimljivo, dok kod novih vozila prodaja hibridnih vozila stalno raste (u prošloj godini su činili više od 30% ukupne prodaje), kod polovnih automobila njihov udeo je i dalje manji od 4%. Takođe, kupci polovnih vozila i dalje ne veruju u električne automobile, što potvrđuje činjenica da oni čine manje od 1% ukupne prodaje.
Pogled unapred
S obzirom na trenutne trendove, 2025. godina će doneti dodatne izazove i prilike za domaće tržište polovnih automobila. Očekivanja su da će interesovanje za alternativne pogone nastaviti blago da raste, ali visoki troškovi uvoza i neizvesnost na evropskom nivou mogli bi uticati na kretanje cena. Polovni automobili ostaju ključna tačka informacija i resurs za sve koji prate tržište vozila u Srbiji.
"DUG JE BIO 4.500€, JA SAM VRATIO MILION I TRISTA" Igor iz Vranja 10 godina živi u paklu jer je pristao da rođaku bude žirant: Šta mi je to trebalo u životu