Jedan od najpoznatijih nemačkih trgovinskih lanaca - Aldi, našao se u centru skandala zbog obmane potrošača u vezi s oglašavanjem popusta na proizvode. Naime, sud u Diseldorfu je presudio u korist Centra za zaštitu potrošača Baden-Virtemberga, nakon što je trgovinski lanac koristio netačne informacije o iznosima popusta na akcijske proizvode.

Prema presudi, Aldi će morati da izmeni način na koji označava akcijske cene svojih proizvoda. Naime, od sada će popusti morati da se odnose na najnižu cenu u poslednjih 30 dana, a ne na poslednju akcijsku cenu, kako je to bio slučaj do sada. Ova presuda dolazi u skladu s nedavno donetom odlukom Evropskog suda pravde (ECJ) koja jasno definiše pravila za označavanje popusta, kako bi se sprečila zabluda među potrošačima.

- Potrošači se najlakše zbunjuju kada je u pitanju oglašavanje cena. Zato akcija mora biti jasna i nedvosmislena - rekao je predsedavajući sudija Vilko Zajfert, objašnjavajući važnost ove presude.

potrosacka-korpa-namirnice-hrana.jpg
Shutterstock 

Spor je nastao nakon što je Aldi u reklamama za proizvode kao što su banane i ananas, koje su bile deo promotivnih akcija, naveo popuste koji nisu bili u skladu s realnim prethodnim cenama. U konkretnom slučaju, Aldi je na bananama naveo popust od 23 odsto s iznosom od 1,29 evra, dok je, kako se kasnije pokazalo, poslednja prodajna cena bila 1,69 evra. Zbunjujuće je bilo to što je najniža cena u poslednjih 30 dana, takođe, bila 1,29 evra, što znači da kupci nisu, zapravo, ostvarili pravi popust.

Ovaj slučaj nije jedini u kojem je Aldi optužen za sličnu praksu. Iako su u pitanju bili različiti proizvodi, kao što je ananas, optužbe su bile iste – trgovinski lanac je nudio popuste na proizvode koji su prethodno bili prodavani po nižim cenama, stvarajući tako lažni utisak većih sniženja.

U slučaju ponavljanja ovakvih prekršaja, Aldi može biti suočen s novčanim kaznama do 250.000 evra. Iako presuda još nije pravosnažna, ona postavlja jasne smernice za sve trgovinske lance u Nemačkoj koji nude akcijske popuste.

Aldi, koji je najpopularniji trgovinski lanac u Nemačkoj, sada mora da se pridržava novih pravila i da izbegne obmanjivanje potrošača kroz nedovoljno jasno označavanje popusta.

BiznisKurir.rs