Slušaj vest

Umesto da ulažu u jasno strukturirane i strateški osmišljene događaje, zadovoljavaju se neformalnim okupljanjima zaposlenih koja češće liče na izlet nego na pravi tim bilding.

Milena Gavrilović, organizatorka korporativnih događaja u Beogradu, kaže da strani poslodavci, na primer, pristupaju timu kao jedinici kojoj je potrebno zajedništvo, motivacija i jasni ciljevi, dok domaće firme često svode tim bilding na zajednički boravak u prirodi, uz roštilj i povremenu partiju fudbala.

-Takvi skupovi, iako prijatni, u suštini promašuju poentu tim bildinga, a to je razvoj međuljudske saradnje kroz ciljno usmerene aktivnosti - ocenjuje Gavrilović.

Ona ističe da je početak proleća, kao i rana jesen, najaktivniji period kada su u pitanju upiti za organizaciju tim bildinga.

- U tim mesecima interesovanje raste, a firme često traže brza rešenja koja neće mnogo koštati. Ipak, cena nije ključni faktor, mnogo je važnije šta se tim aktivnostima želi postići - objašnjava ona.

Ciljevi tim bildinga su mnogobrojni i dalekosežni. Prvenstveno, to su jačanje komunikacije, unapređenje međusobnog poverenja i podizanje timskog duha. Kroz interaktivne zadatke zaposleni uče kako da efikasno komuniciraju, kako da prepoznaju snage i slabosti svojih kolega i kako da zajednički rešavaju izazove.

Dodatno, ovakvi događaji mogu poslužiti kao platforma za identifikaciju potencijalnih lidera unutar tima – onih koji prirodno preuzimaju odgovornost i inspirišu druge.

- Jedna od značajnih koristi tim bildinga jeste i povezivanje novih zaposlenih sa timom. Kada neko tek dolazi u organizaciju ovakvi događaji mogu pomoći u brzom razbijanju barijera, što doprinosi boljoj integraciji i bržem postizanju punog radnog potencijala - smatra Gavrilović.

Cena organizacije tim bildinga u Srbiji zavisi od više faktora, uključujući broj učesnika, lokaciju, trajanje, vrstu aktivnosti i da li je uključen smeštaj, hrana i profesionalna organizacija.

Prema rečima Milene Gavrilović, mogu se kretati u rasponu od 15 do 300 evra po osobi.

Ako je reč o organizaciji vikenda za zaposlene cene idu od 80 do 200 evra po danu. To znači da su u cenu uključeni smeštaj (hoteli, etno-sela, planinski centri), tri obroka dnevno, aktivnosti (paintball, rafting, hiking, escape room, radionice), kao i prevoz.

- Naravno uvek postoje i one luksuznije i samim tim skuplje varijante. Ima poslodavaca koji zaposlenima u okviru tim bildinga obezbede luksuzni smeštaj, specijalne radionice sa koučevima, gala večere, koncerte, nagrade. Tada su cene po osobi u zavisnosti od želja – od 200 do 400 evra - navodi Gavrilović.

biznis.kurir.rs/biznis.rs