Slušaj vest

Grande Panda je od debija početkom 2025. godina dobila pozitivne ocene svih koji su imali priliku da voze automobil koji se sklapa u Kragujevcu. Od "domaće" Italije, preko Nemačke, Francuske i Holandije, pa sve do Velike Britanije – čista desetka.

Ali što se tiče proizvodnje, stvarnost je mnogo složenija za Grande Pandu.

Malo toga se promenilo u prethodnih nekoliko nedelja od kada je Stellantis morao da udvostruči broj zaposlenih u fabrici u Srbiji. Bio je to forsiran pokušaj da se pokrene stopa proizvodnje koja je i dalje daleko ispod ambicija italijanskog brenda. Da se podsetimo. Stellantis je sredinom aprila počeo da u Kragujevac šalje italijanske radnike iz fabrika Fiata i Maseratija u Melfiju, odnosno Modeni. U početku se odazvalo oko trideset dobrovoljaca. Danas se njihov broj udvostručio.

U smeni 240-250 automobila, cilj je 500 dnevno

Od ponedeljka, grupa je počela tehničke testova kako bi otvorila i "hipotetičku" drugu smenu, sa ciljem da se dnevno proizvodi 240-250 automobila. Trenutno, oko 120 Grande Pandi silazi sa proizvodne trake svakog dana što je i dalje daleko od plana koji je Stellantis postavio u martu - 500 automobila svakodnevno. Međutim, slika je bolja nego krajem aprila sa 80 do 100 automobila, ali je i dalje daleko od stope potrebne za zadovoljavanje evropske potražnje. Pričalo se da je Fiat na početku prodaje na većim tržištima za nekoliko nedelja dobio više od 15 hiljada porudžbina.

Grande Panda poručena u aprilu biće isporučena do novembra

"Milano Finanza" piše da je sve što se dešava dovelo do produžavanja rokova isporuke. Prema njihovim informacijama, ako ste automobil poručili u aprilu, možete da ga očekujete u najboljem slučaju u avgustu. Ovo važi za Grande Pandu EV. Hibridni model vam neće biti ispručen pre novembra! Onda i ne čudi da je pao broj registracija. U Italiji, u martu je registovano 233 Grande Pandi EV za 10. mesto na listi.

U aprilu, deseti je Renault 5 sa 172 primerka. Isto važi i za Francusku, sa 448 primeraka u martu, prodaja je u aprilu pala na manje od 400. Kašnjenje se takođe objašnjava nedostatkom eDCT menjača, neophodnih za hibridne motore. I to ne pomaže Fiatu, čija je evropska strategija u velikoj meri zasnovana na ovom modelu.

Grande Panda nije model kao ostali. Zamišljen kao veliko ponovno lansiranje brenda Fiat na kontinentu, kombinuje neo-retro stil, atraktivne cene i elektrifikaciju. Da bi se obećanje održalo potrebno je da se ubrza proizvodnja. Iza kulisa, Stellantis se trka sa vremenom. Uz italijansko pojačanje, grupa planira da pokrene proizvodnju modela Grande Panda u Južnoj Americi (Brazil) i Severnoj Africi (Alžir) za lokalna tržišta. Ali u Evropi, sve trenutno počiva na Kragujevcu.

Kurir Biznis/Ekapija