Slušaj vest

Istraživanje su sproveli Hrvatsko udruženje turizma (HUT), Udruženje poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) i kompanija Deloitte, čija je direktorka u Hrvatskoj, Helena Šmit, naglasila da su izazovi za hotelijere i dalje nedostatak radne snage i administrativni procesi koji utiču na poslovanje.

O istraživanju je rekla da je sprovedeno u martu na relevantnom uzorku od 178 hotela i kampova sa 58.000 smeštajnih jedinica, što čini 30,5 odsto ukupnih hotelskih kapaciteta u Hrvatskoj.

slika-4.jpg
Hoteli Foto: Promo

Rast rezervacija uz očekivanje rasta prihoda, ali i troškova i last minute potražnje

Direktor UPUHH-a, Bernard Zenzerović, ocenio je kao pozitivno to što 80 odsto hotelijera ima šest odsto više rezervacija nego prošle godine u isto vreme, i što većina — njih 56 odsto — očekuje i rast prihoda veći od šest odsto.

– Dobro je i to što 72 odsto ispitanih beleži rast rezervacija sa stranih tržišta, poput SAD-a, Velike Britanije, Mađarske i Slovenije, odnosno 60 odsto ne vidi pad sa tih tržišta u poređenju sa prošlom godinom, dok 40 odsto beleži pad sa nemačkog i austrijskog tržišta- rekao je Zenzerović.

profimedia0596586436.jpg
Sobarica Foto: Profimedia

Ipak, zbog opštih globalnih okolnosti i veće osetljivosti na cene, 83 odsto anketiranih očekuje i porast last minute potražnje.

U predsezoni i postsezoni, 70 odsto hotelijera očekuje rast broja noćenja u odnosu na prošlu godinu, posebno za Uskrs, dok za glavnu sezonu, s obzirom na to da hoteli čine samo 9,5 odsto ukupnog turističkog smeštaja u Hrvatskoj, ne očekuju veći rast — oko 70 odsto ispitanih smatra da će broj noćenja ostati na prošlogodišnjem nivou.

Hotelijeri zabrinuti i zbog manjka radne snage

Uz porast troškova, hotelijeri sve teže dolaze i do kvalifikovanih radnika. Prema oceni sektora, radna snaga ostaje jedan od ključnih problema pred novu sezonu, posebno u segmentu sobarica, konobara i recepcionera. Mnogi hoteli i ove godine planiraju angažovanje sezonskih radnika iz inostranstva, što dodatno komplikuje i administrativne procedure koje su, kako navode iz Deloittea, često spore i neusklađene sa stvarnim potrebama tržišta.

BiznisKurir/BizPortal