KOJIM SE SVE PREVARAMA SLUŽE TRGOVCI? Posebno obratite pažnju na "popuste", ne bacaju ni pokvarene namirnice
Prevara kupaca u prodavnicama je ozbiljan problem koji narušava poverenje potrošača i reputaciju trgovinskih lanaca.
Među najčešćim prevarama su lažno obeležavanje cena, gde se na kasi naplaćuje veći iznos od onog što je izloženo na polici, kao i „lažni popusti” gde je prethodno uvećana cena prikazana kao snižena. Takođe, trgovci na malo ponekad koriste taktike kao što je manipulacija težinom proizvoda ili pakovanja kako bi kupac platio više od stvarne vrednosti robe. Ove prevare mogu biti slučajne ili namerne, a potrošači treba pažljivo da provere fakture i deklaracije proizvoda kako ne bi bili prevareni.
I sigurno ste se našli u situaciji da odete u prodavnicu po sveže voće ili povrće, ali nađete banane koje su već pocrnele, jabuke koje ne izgledaju sveže, ili krompir koji je niknuo i luk koji je mekan ili ugubljen. Pitate se kako je moguće da su ove namirnice, koje obično duže traju, u tako lošem stanju? Odgovor leži u taktici trgovaca.
Prodavnice se ne plaćaju da bacaju neprodatu robu, pa će često pokušati da prodaju voće i povrće koje ne izgleda baš najatraktivnije. Kupci su često navikli na „izložbeni“ kvalitet proizvoda, zbog čega sve što izgleda neugledno završava na dnu liste prioriteta. Međutim, umesto da je bace, trgovci pokušavaju da plasiraju takvu robu na načine koje možda nećete primetiti.
Kako pronaći najsvežije proizvode?
Jedan faktor koji treba uzeti u obzir je za šta planirate da koristite kupljenu hranu. Ako nameravate da voće jedete sveže i želite da traje nekoliko dana, izaberite čvrste plodove koji će još malo da sazrevaju u vašoj kuhinji. S druge strane, ako planirate da kuvate, prezrelo voće i povrće može biti još ukusnije od svežeg. Sveže voće i povrće se često stavlja ispod ili iza manje svežeg koji je izložen na vidljivijim mestima. Razlog je jednostavan – trgovci žele prvo da prodaju proizvode koji su pri kraju roka trajanja.
Obratite pažnju na zaposlene koji „preturaju“ po izloženom voću i povrću. Ako u njihovoj blizini nema dodatnih kolica sa novom robom, moguće je da samo preuređuju postojeću ponudu – skrivaju svežije proizvode na manje pristupačnim mestima, a na vrhu izlažu manje svežih proizvoda.
Kupci imaju pravo da traže od osoblja svežiju robu iz magacina, ali prodavnice često imaju sopstvenu politiku o tome da li da je donesu. Najjednostavnije rešenje je da sami pogledate ispod otkrivenih slojeva voća i povrća. Tako možete pronaći kvalitetnije proizvode koji su namerno skriveni od pogleda
BiznisKurir/BlicBiznis
KAKO DA VAM KAPLJE NOVAC I DOK SPAVATE: Nekretnine donose veliku sigurnost, a kupovina akcija veliki potencijal