GRAĐANE ZATEKNE NARANDŽASTA KARTICA U POŠTANSKOM SANDUČETU Piše da je "važno obaveštenje", a onda usledi ŠOK: "Pokušavaju da vas namame!"
Prevare i fišing poruke postaju sve lukavije. Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, prevaranti mogu da oponašaju glas vaše bake ili da se lažno predstavljaju u vašoj banci, koja navodno ima problema sa transakcijom. Međutim, prevara na koju ovaj put upozorava Udruženje potrošača (Verbraucherzentrale, VZ) je prilično staromodna – korišćenje kartice u poštanskom sandučetu.
"U poslednje vreme sve je više izveštaja o narandžastim karticama u poštanskim sandučićima sa ovom naizgled hitnom porukom", piše Udruženje potrošača Meklenburg-Zapadna Pomeranija na svojoj veb stranici. Na kartici piše da je to "važno obaveštenje".
Kako primaoca nije bilo moguće kontaktirati kod kuće, mole se da se jave na određeni broj telefona u roku od sedam dana. Kartica čak uključuje i lični broj koji mogu pozvati.
Prevaranti prevare ljude da plate troškove i pretplate
Prema podacima Udruženja potrošača, takve kartice se povremeno pojavljuju u opticaju. Narandžasta boja deluje upečatljivo i važno – kao žuta koverta sa suda. Međutim, primetno je da na kartici nije navedena adresa, već samo poštanski sandučić.
- Tekst i upadljiva boja mogu brzo da izazovu nesigurnost i stvore pritisak - objašnjava Vibke Kornelijus, član upravnog odbora Meklenburško-pomeranskog udruženja potrošača.
- Koliko god poruka na kartici izgledala hitno, važno je da ostanete mirni i ne zovete navedeni broj. U većini slučajeva, to je pokušaj da se namami ljudi u pretplate ili druge zamke troškova - dodaje.
U Udruženju potrošača savetuju da takve kartice jednostavno bacite u smeće i nikada ne odgovarate na njihove zahteve. Ako ste već pozvali broj, prekinite dalju komunikaciju i obavestite svoju banku ili nadležne organe.
Kurir.rs/Feniks magazin
NIŠLIJA OPLOVIO SVET KRUZEROM, PA SE VRATIO U RODNI KRAJ! Dosta mu putovanja, odlučio da započne sopstveni biznis