Slušaj vest

Korisnici Sparkasse banke treba da budu posebno oprezni, jer su meta novog talasa fišing napada. Kriminalci se predstavljaju kao zvanični predstavnici banke i šalju obmanjujuće imejlove kako bi došli do osetljivih podataka klijenata.

Prema podacima Centra za zaštitu potrošača, fišing imejlovi stižu pod naslovom "Važno: Da bi vaš račun ostao aktivan, morate ažurirati svoje podatke". U poruci kriminalci ističu „sigurnost i funkcionalnost“ bankovnog računa kao glavni razlog za potrebu "potvrde" i "ažuriranja" podataka.

Kako bi povećali pritisak, postavljaju rok od 24 sata, preteći blokadom kartice ili čak celog računa ukoliko korisnik ne preduzme radnju. Ova taktika postavljanja roka i pretnji blokadom računa česta je u fišing napadima i klasičan je način rada prevaranata.

U imejlu se nalazi i link, obično u obliku crveno-belog dugmeta s tekstom „Potvrdite prijavu“. Centar za zaštitu potrošača upozorava da takve linkove nikada ne treba kliknuti. Dodatni znaci upozorenja uključuju nepersonalizovan pozdrav (npr. "Poštovani klijente Sparkasse") i neslužbenu adresu pošiljaoca.

preterana upotreba mobilnih telefona shutterstock_2169093979.jpg
Foto: Shutterstock

Kako reagovati?

Ako primite fišing imejl, najbolje je da ga jednostavno ignorišete i premestite u folder neželjene pošte (spam). Na taj način vaš imejl program može naučiti da prepoznaje slične poruke i automatski ih filtrira.

Ako ste nesigurni, obratite se Sparkasse banci putem zvanične web-stranice ili aplikacije kako biste proverili da li postoje slični zahtevi. Centar za zaštitu potrošača redovno objavljuje informacije o fišing napadima putem svoje platforme "Phishing Radar", pružajući korisne savete i ažuriranja o novim prevarama.

Važno je ostati oprezan i ne deliti lične podatke putem sumnjivih imejlova kako biste izbegli gubitke i zloupotrebu podataka.

BiznisKurir/Fenix-magazin