Slušaj vest

Malo pre božićnih praznika, krajem novembra, menadžment nemačkog industrijskog giganta, kompanije „Tisen Krup“ objavio je plan za zatvaranje 11.000 radnih mesta u sektoru proizvodnje čelika.

Od toga će 5.000 radnih mesta biti ukinuto, a 6.000 radnika biće premešteno. Od ukupno 27.000 zaposlenih, to bi pogodilo više od trećine radnih mesta u „Tisen Krup“ čeliku.

Pogon u Krojctal-Ajhenu u pokrajini Severna Rajna-Vestfalija, gde se čelik dodatno obrađuje, biće potpuno zatvoren.

„Tisen Krup“ namerava da smanji kapacitet proizvodnje čelika u Duizburgu sa 11,5 na oko devet miliona tona. Zato koncern planira prodaju svoje čeličane Hitenverke Krup Manezman (HKM) u Duizburgu. Ako prodaja ne bude moguća, i tu preti zatvaranje.

0803-fonet-ilustracija.jpg
Fonet 

Osim toga, pogon u Bohumu biće zatvoren ranije nego što je planirano – već 2027. umesto 2030. godine.

„Tisen Krup“ je najveći proizvođač čelika u Nemačkoj. Od tog koncerna zavise i mnoga druga radna mesta, ukazuje ekonomski sociolog i profesor na Univerzitetu Duizburg-Esen Gerhard Boš koji je deset godina bio član nadzornog odbora „Tisen Krupa“.

- Obično je svako radno mesto povezano s još jednim kod dobavljača - izjavio je Boš za Dojče vele.

Rurska oblast u Severnoj Rajni-Vestfaliji, gde se nalaze Duizburg i Bohum, ionako je ekonomski oslabljena. Kraj ere proizvodnje uglja i čelika ostavio je duboke tragove. Poslednji rudnik zatvoren je 2018. „Nezaposlenost je u Rurskoj oblasti ionako velika“, kaže Boš i napominje da bi gubitak radnih mesta snažno pogodio i Duizburg.

w-57297153-celik-nemacka.jpg
EPA / Friedemann Vogel 

Tisen Krup je samo jedna u nizu kompanija Nemačkoj koje trenutno planiraju smanjenje broja zaposlenih. Među njima su i proizvođači automobila Folksvagen i Ford, kao i tehnološki koncern Boš.

Nemačka privreda će ove godine, prema prognozama, drugi put za redom zabeležiti pad. S obzirom na to da je nemačka privreda veoma zavisna od izvoza, smanjena potražnja iz inostranstva i te kako se oseća.

U Tisen Krup čeliku postoji višak radnika, a potražnja pada jer je uvoz čelika iz Azije znatno jeftiniji. Osim toga, kriza je zahvatila i automobilsku industriju, koja je do sada kupovala veliki deo proizvedenog čelika.

biznis.kurir.rs/DW