OVI AUTOMOBILI IMAJU VIŠE KVAROVA NEGO BENZINCI! I najmanji problem može da vas košta papreno, evo kada odmah morate da reagujete
Nova studija Consumer Reportsa, koja je analizirala više od 300.000 automobila, zaključuje da električni automobili i plag-in hibridi imaju daleko više problema od tradicionalnih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Prema studiji, električni automobili imaju prosečno 42 odsto više problema, dok plug-in hibridi imaju čak 70 odsto više problema u odnosu na konvencionalne automobile. Steven Elek, automobilski analitičar u Consumer Reportsu, objašnjava da su veće stope kvarova posledica činjenice da je tehnologija električnih automobila još uvek relativno nova. Barem u onoj meri u kojoj ih sada viđamo na putevima. Problemi se kreću od manjih smetnji poput škripe kočnica i kvarova u unutrašnjosti do ozbiljnih i skupih kvarova na baterijama, motorima i sistemima prenosa.
S još više problema ističu se plug-in hibridi. Studija naglašava da njihova kombinacija dva odvojena pogonska sklopa, elektromotora i motora s unutrašnjim sagorevanjem, povećava rizik od tehničkih kvarova. U poređenju s tradicionalnim hibridima, koji su značajno evoluirali i sada mogu da se takmiče s automobilima na benzin, plug-in hibridi su i dalje manje pouzdani, prenosi Revija HAK.
Osim tehničkih izazova, studije ukazuju i na potencijalno štetne posledice ako se električni automobil zapali. Baterije u električnim automobilima sadrže velike količine litijuma i drugih hemijskih materija. Požare u električnim automobilima je teško ugasiti i često je potrebna posebna oprema, što pogoršava situaciju.
Istraživanje takođe daje pregled najpouzdanijih i najmanje pouzdanih robnih marki. Toyota je na vrhu liste dok američki (električni) brend Rivian ima apsolutno najnižu ocenu. Loš plasman Riviana se pripisuje izazovima s novom tehnologijom električnih vozila.
Consumer Reports ističe da podaci uključuju vlasnička iskustva i tehničke procene te da problemi električnih automobila ne znače nužno da su neprikladni, već da se tehnologija još razvija.
BiznisKurir/BizPortal
NEMAČKA OPREDELJENA DA RAZVIJA LITIJUMSKE PROJEKTE Đedović Handanović: Važna razmena znanja sa nemačkim stručnjacima