PRIVLAČNO TRŽIŠTE: Strancima najzanimljivija jeftina i vešta radna snaga
Foto: Fonet

Inostrane kompanije proširuju poslovanje u Srbiji

PRIVLAČNO TRŽIŠTE: Strancima najzanimljivija jeftina i vešta radna snaga

InfoBiz -
Multinacionalna preduzeća veoma su zainteresovana da u naredne tri godine u našu zemlju ulože više miliona dolara. Firme iz inostranstva posebno privlače „svetionik“ projekti poput „Fijata“, a zanimljivo im je ulaganje u energetiku

BEOGRAD - Stranci žele da prošire poslovanje u našoj zemlji.Više od 70 odsto stranih kompanija u Srbiji planira proširenje poslovanja u sledeće tri godine, a većina namerava da uloži do deset ili do 50 miliona dolara. Oko pet odsto firmi namerava da investira više od 50 miliona dolara.Ovo su podaci iz istraživanja o povećanju stranih direktnih ulaganja (SDI) u Srbiji, koje je kao deo doktorske disertacije uradio Petar Popović u saradnji s KPMG. On je anketirao 227 kompanija i razgovarao s predstavnicima trgovačkih komora stranih zemalja u Srbiji.Povlači se 6,3 odsto investitoraPopović je istakao da samo 6,3 odsto investitora planira da smanji ulaganja, i to zbog restrukturiranja, ekonomske krize i nerazvijenosti lokalnog tržišta. Njegovi sagovornici smatraju da će Srbija u sledeće tri godine imati slab do osrednji rast izvoza i SDI. Većina ispitanika istakla je da je srpska ekonomska politika sve više pod uticajem stranih međunarodnih organizacija.- Imidž Srbije, „crvena traka“ ili korupcija i birokratija su glavne kočnice za SDI. Prednost je kvalitetna, obrazovana i ne tako skupa radna snaga. Veoma su važni „svetionik“ projekti poput „Fijata“, a kao sektor za to mnogi su istakli energetiku. Okruženje ne pridaje dovoljno pažnje SDI, što naša zemlja mora da iskoristi. Srbiju mnogi od ispitanih vide kao hab ili čvorište za zapadni Balkan - naveo je on.Privlačni Grcima i AustrijancimaLoše je što je samo 30 odsto SDI došlo iz grupe od 500 globalnih investicionih lidera, a ostatak iz regiona, najviše iz Austrije, Grčke i Italije.Popović je istakao da Srbija nedovoljno koristi strane ulagače koji imaju pozitivno mišljenje o zemlji kako bi popravila imidž. Popravljanje imidža kao predstavljanje nečega boljim nego što jeste, prema mišljenju Tibora Jone iz KPMG, privilegija je bogatih, a Srbija to nije. Zato, dodao je, moramo da popravimo realno stanje.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track