Volkswagen (VW) razmatra zatvaranje fabrika u Nemačkoj po prvi put u svojoj 87-godišnjoj istoriji, odvajajući se od tradicije i rizikujući sukob sa sindikatima radnika, u koraku koji odražava duboke probleme koji muče evropsku automobilsku industriju.

Nakon godina ignorisanja prevelikih kapaciteta i pada konkurentnosti, potezi nemačkog automobilskog giganta će verovatno pokrenuti širi obračun u industriji. Razlozi su jasni – napori Evrope da se takmiči sa kineskim rivalima i američkom kompanijom Tesla u proizvodnji električnih automobila posustaju.

- VW prepoznaje koliko je situacija ozbiljna - rekao je Harald Hendrikse, analitičar za tržište automobila u Citigroupu. - Živimo u teškim geopolitičkim uslovima, a Evropa gubi bitku, kaže Hendrikse za Bloomberg.

S obzirom da je u Evropi prodaja automobila i dalje za petinu niža od nivoa pre pandemije, proizvođači – uključujući VW, Stellantis i Renault – upravljali su sa više od 30 fabrika na nivoima koji analitičari smatraju neprofitabilnim, prema podacima Just Auto. To uključuje i Volkswagenovu veliku fabriku u Volfsburgu, ujedno i najveću u Evropi.

folksvagen-foto-epa-april-2019.jpg
EPA 

Za razliku od SAD, auto-industrija regiona nastavila je da podržava fabrike visokih troškova nakon globalne finansijske krize. Ogromne investicije potrebne za takmičenje u električnim automobilima, gubitak jeftine ruske energije i sve manji izgledi za osvajanje kineskog tržišta znače da se ti dani približavaju kraju.

Volkswagen razmatra zatvaranje fabrika u Nemačkoj, nemoćan da odgovori, pre svega, na azijsku konkurenciju. Ovaj potez označava prvi veliki sukob između glavnog izvršnog direktora grupacije Olivera Blumea i sindikata koji imaju značajan uticaj u VW-u.

S obzirom da je u Evropi prodaja automobila i dalje za petinu niža od nivoa pre pandemije, proizvođači – uključujući VW, Stellantis i Renault – upravljali su sa više od 30 fabrika na nivoima koji analitičari smatraju neprofitabilnim, prema podacima Just Auto. To uključuje i Volkswagenovu veliku fabriku u Volfsburgu, ujedno i najveću u Evropi.

folksvagen-zeneva-salon-automobila-hecbek.jpg
Folksvagen 

U najvećem evropskom proizvođaču automobila smatraju da su jedna velika fabrika vozila, kao i jedna fabrika delova u Nemačkoj zastarele, izjavio je radnički savet, koji je obećao “žestok otpor” planovima upravnog odbora, preneo je Reuters.

Finansijski direktor kompanije Arno Antlic (Arno Antlitz) obratiće se zaposlenima zajedno s direktorom Brenda Volkswagen Tomasom Šeferom (Thomas Schaefer) na sastanku radničkog saveta u sredu ujutro.

BiznisKurir/Biznis.rs