Uvoz polovnih automobila u Srbiju ne jenjava, pokazuju statistički podaci kojima raspolaže Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova.

Analiza podataka o prvi put registrovanim polovnim vozilima koju je uradio Cube Team pokazuje, da se, nažalost, nesmetano uvoze vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorima i naša zemlja zatrpava vozilima koja su nebezbedna, ekološki neprihvatljiva i u velikom broju zemalja njihov uvoz nije dozvoljen.

Podaci pokazuju da je za prvih šest meseci 2024. u Srbiju uvezeno 65.275 polovnih vozila. Prošle, 2023. je tokom cele godine ukupno uvezeno 131.905 polovnjaka. Da podsetimo, da je u prvih šest meseci u Srbiji prodato 18.256 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila.

23.jpg
Shutterstock 

U strukturi uvoza polovnih vozila u prvih šest meseci ove godine, od ukupnog broja skoro polovina su vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorom.

Tako je ukupno uvezeno 6.273 vozila čiji motori ispunjavaju tek Euro 3 standard ili 9,61 odsto. Uvezeno je 23.345 vozila sa Euro 4 motorom ili 35,76 odsto. Vozila sa Euro 5 motorom u ukupnom uvozu polovnjaka čine 29,90 odsto (19.514 polovnih vozila) a sa Euro 6 motorima 16.143 polovna vozila što čini 24,73 procenta.

Kada se pogleda starost ovih vozila slika uvoza polovnjaka je još sumornija.

Samo 3.826 polovnjaka koji su prvi put registrovana u ovom periodu su mlađi od pet godina. Do deset godina starosti uvezeno je svega 18.818 vozila, što znači da je u Srbiju od Nove godine do 1. jula uvezeno čak 46.457 polovnih vozila starijih od deset godina.

Kada su brendovi u pitanju i dalje se najviše polovnih vozila uvozi sa znakom Folksvagena na haubi. U prvih šest meseci ove godine uvezeno je 12.703 Folksvagena. Na drugom mestu je Audi sa 5.792 vozila. Slede Opel sa 5.303, Pežo 5.225, Reno 4.463, BMW 4.128, Citroen 3.562, FIAT 3.316, Mercedes- Benz 3.295 i Ford sa 3.262 vozila.

Uvezeneo je ukupno 51.049 vozila ovih deset bendova tokom prvih šest meseci ove godine.

biznis.kurir.rs

Bonus video:

02:46
POLOVNJACI NIKAD SKUPLJI, A ZBOG ODRŽAVANJA BOLI GLAVA! Ovo su cene malih i velikih servisa i šta je presudno za ODRŽAVANJE KOLA Izvor: Kurir TV