Moravski koridor gradi se i tokom leta, a za mnoge će ovaj prvi digitalni auto-put u Srbiji približiti, između ostalog, i Kopaonik.

Pušteno je u saobraćaj 28 kilometara prve deonice Moravskog koridora, a Kruševac je krajem prošle godine dobio izlaz na auto-put. Do kraja godine, očekuje se završetak novih 50 kilometara, a dogodine, spajanjem Trstenika i Adrana, završetak svih 112 kilometara najsavremenije digitalne saobraćajnice koja će povezati Rasinski, Raški i Moravički okrug.

S lepim vremenom, radovi su intenzivirani.

Na gradilištu, duž čitave trase auto-puta, svakodnevno je angažovano 3.700 ljudi i 1.500 jedinica mehanizacije. Najviše na deonici od Koševa prema Trsteniku gde je nasip gotovo završen, kao i 70 odsto objekata.

whatsapp-image-20220626-at-10.03.57-am-1.jpg
Kurir 

Počeli su i najznačajniji radovi na hidrotehničkom uređenju 13 kilometara toka Zapadne Morave i gornjim slojevima kolovozne konstrukcije.

Ulaganja u infrastrukturu preduslov su lokalnog razvoja, novih investicija i radnih mesta. Za žitelje Rasinskog i Raškog okruga dobra vest je da se završava i projekat rekonstrukcije 150 kilometara pruge Stalać–Kruševac–Kraljevo–Rudnica do Novog Pazara, koja će većim delom ići trasom Moravskog koridora

Do kraja godine plan je da u Srbiji bude završeno 166 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, a do 2027. trostruko više.

Gradnja Moravskog koridora počela 2019. godine

Moravski Koridor - Trasa kod Kraljeva 23. 3. 2024. godine

Gradnja Moravskog koridora počela je u decembru 2019. godine

Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.

novi-evri-foto-reuterts-sep-2018-.jpg
Reuters 

Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putem Beograd - Niš i auto-putem "Miloš Veliki".

Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.

Najsavremeniji auto-put biće izgrađen "na tri Morave" i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.

Prvi domaći digitalni auto-put

Moravski koridor čine tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.

Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put.

BiznisKurir/B92

Bonus video:

02:35
Vučić o investicijama u Republici Srpskoj Izvor: Kurir televizija