Voz SOKO kompanije "CRRC" je tip elektromotornog voza na električni pogon koji je kompanija "CRRC" Čangčun dizajnirala i proizvela po meri za železničku prugu između Beograda i Budimpešte.

Imajući u vidu osobenosti železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, voz odgovara lokalnim kulturološkim karakteristikama i sastoji se od četvoro kola, od čega su dvoje motorna kola.

Voz ima kapacitet od 250 mesta, razvija brzinu do 200 kilometara na čas i u potpunosti je usklađen sa TSI-em.

buducnostsrbijeav-447897811-1403066827012620-4794753330666845364-n.jpg
Instagram/buducnostsrbijeav 

Neke od tehničkih karakteristika su:

Inteligentno održavanje

Sistem inteligentnog zdravstvenog održavanja voza obuhvata 7 ključnih sistema i oko 100 šablona, te može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljša efikasnost održavannja i optimizuje troškove; obuhvata i praćenje temperature osovina.

Inteligentna usluga

Inteligentni sistem za prodaju karata može prikazati zauzeta/slobodna sedišta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu, na automatima i aparatima za kafu može se vršiti onlajn plaćanje.

buducnostsrbijeav-447952547-772425034713828-693142912596506044-n.jpg
Instagram/buducnostsrbijeav 

Inteligentni nadzor

Skoro hiljadu tačaka za nadzor je raspoređeno po celom vozu, i mogu pratiti status deonice voza, visokonaponsko napajanje, vuču, kočnice...

Inteligentni sistem za pomoć u vožnji

Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku. Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku. Kompleti litijum-titanatnih baterija su okačeni unutar voza, i mogu postići više od 5 km samostalnog rada.

Široko primenjeni materijal za zaštititu životne sredine, koji postiže 10 odsto veću stopu recikliranja materijala i 15% veću razgradljivost.

Aerodinamičan oblik čela voza, koji može smanjiti troškove energije za 10%.

Zaptivenost celog voza poboljšana za 18%.

Stopa promene pritiska unutar i van voza $500Pa/s, 800Pa/3s,

Salon za putnike pruža odgovarajući i prostran prostor za putnike.

buducnostsrbijeav-448014343-441060488860460-1482138165851396991-n.jpg
Instagram/buducnostsrbijeav 

Nivo buke unutar voza je bolji od onog koji zahteva TSI.

Inteligentno podešavanje sistema osvetljenja i svetla u toaletu koja se mogu automatski isključiti.

Elektromotorni voz SOKO kompanije "CRRC" zadovoljava zahteve prekograničnog saobraćanja između Srbije i Mađarske, opremljen je podsistemom kontrole, upravljanja i signalizacije ETCS-2 Induzijem i Mirelom, zadovoljava zahteve za slobodni profil u Srbiji i u Mađarskoj i ima četiri pantografa od dva različita tipa, koji ispunjavaju zahteve za kontaktnu mrežu u Srbiji i u Mađarskoj.

Kola za sedenje 1. i 2. razreda poseduju svaka ponaosob prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag itd., što može zadovoljiti različite potrebe putnika.

Kurir.rs/Novosti