Nemačka kompanija Continental AG ukida oko 7.150 radnih mesta, kako bi smanjila troškovei ojačala konkurentnost na tržištu koje sve više prelazi na električna vozila. Najavljeno smanjenje iznosi, otprilike, 3,6 odsto globalne radne snage ovog proizvođača sa sedištem u Hanoveru, saopšteno je u sredu, a prenosi Bloomberg.

Kompanija, takođe, želi da objedini lokacije u Nemačkoj i u ostalim delovima sveta, uključujući niz istraživačkih i razvojnih funkcija.

Biće ugašeno oko 1.750 pozicija u sektoru istraživanja i razvoja, a preostalih 5.400 zaposlenih biće otpušteno iz administracije, saopštila je kompanija. Oko 40 odsto najavljenih otkazabiće u Nemačkoj.

profimedia0351351271.jpg
Profimedia 

Continental u Srbiji ima dve fabrike i razvojni centar u kojima zapošljava oko 3.000 radnika. Na pitanje da li će najavljeni rezovi uticati na poslovanje i radna mesta u Srbiji, iz kompanije su odgovorili da je Novi Sad veoma važna lokacija za budućnost Continentala“ i da se „ova odluka najmanje odnosi na Srbiju“.

- Nastavljamo sa svim trenutnim i planiranim aktivnostima ovde, i u R&D centru i u fabrici, kao odgovoran investitor i poslodavac na prvom mestu. Trenutno u Novom Sadu zapošljavamo blizu 1.900 ljudi, u Istraživačko-razvojnom centru i fabrici. Kao što smo nedavno najavili, sa dodatnom investicijom od najmanje 150 miliona evra u proširenje megafabrike, planiramo da u naredne dve godine zaposlimo još 1.500 ljudi - objasnili su iz Continentala u pisanoj izjavi za Biznis.rs.

fabrika-radnici.jpg
Shutterstock 

Nemačka industrija suočava se sa teškom tranzicijom na čistiju ekonomiju. Pod pritiskom da smanji troškove dok mora da ulaže u nove tehnologije, Continental je, takođe, počeo da razmatra moguće rezove, zajednička ulaganja i partnerstva u auto-jedinici koja je zaostala za konkurentima.

Continental je krajem prošle godine naveo ciljeve uštede od oko 400 miliona evra godišnje (428 miliona dolara), počevši od ove godine, i nagovestio da će zbog toga doći do gašenja hiljada radnih mesta. U to vreme predsednik Volfgang Rajcl (Wolfgang Reitzle) rekao je da je kompanija „spremna na sve“ da popravi svoju automobilsku jedinicu.

profimedia0042218506.jpg
Profimedia 

Continental je izneo i planove da smanji potrošnju na istraživanje i razvoj na devet odsto prodaje do 2028. godine, sa očekivanih 12 odsto ove godine.

Kako piše Bloomberg, nemački dobavljači automobila Continental, Robert Bosch i ZF Friedrichshafen pripremaju se za smanjenu proizvodnju automobila ove godine zbog usporavanja potražnje za električnim vozilima, uz slab privredni rast u Kini.

kurir.rs/biznis.rs