STRANCI VOZAČI U JAVNOM PREVOZU VIŠE NISU ATRAKCIJA Nama fali 20.000 vozača, a njima je ovde lepo! Uče jezik, imaju smeštaj, obuku
Foto: Printscreen/RTS

STRANCI VOZAČI U JAVNOM PREVOZU VIŠE NISU ATRAKCIJA Nama fali 20.000 vozača, a njima je ovde lepo! Uče jezik, imaju smeštaj, obuku

InfoBiz -

Još se prepričava anegdota kako su svi putnici u autobusu javnog prevoza navodili tek zaposlenog vozača, stranca, kroz beogradske ulice. Srbiji trenutno nedostaje 20.000 profesionalnih vozača.

Na početku su kažu, bili atrakcija, sa njima su se putnici slikali, poklanjali im vodu, keks i voće da se osveže.

"Nekada nam kažu majstore, kolega i dobar čovek, kada im pomognem", navodi Asoka Sarat Kumara.

Asoka Sarat Kumara
foto: Printscreen/RTS

Ušli su stidljivo i bojažljivo u naše gradske autobuse, još bojažljiviji su bili poslodavci, pa i putnici. Sada mnogi razmišljaju o njima kao o svakom drugom vozaču, neki još nemaju iskustva sa stranim vozačima u javnom prevozu, a oni koji imaju kažu da su zadovoljni.

"Meni je više interesantno kako kondukteri komuniciraju s njima", kaže jedna od putnica.

Veruju da su se brzo prilagodili na našu zemlju, jer su došli na bolje kao što i naši ljudi koji idu u inostranstvo idu sa tom idejom.

U Srbiji nedostaje 20.000 profesionalnih vozača. Grupacija "Mobilitis", bivša "Ariva", prvi je privatni prevoznik koji je u oktobru 2022. godine primio vozače iz Šri Lanke, njih 30, sada još 20. Uče srpski jezik i imaju organizovan smeštaj, kao i pripremu za vožnju, kaže poslodavac.

"Od 2018. godine počinje veliki odlazak vozača ka Zapadnoj Evropi gde su plate mnogo veće, ne možemo da ispratimo te plate koje oni primaju u Italiji, Austriji, Nemačkoj. Od te godine počinje da se javlja veliki problem sa nedostatkom profesionalnih vozača. Mi smo pokušavali razne akcije, doučavanje za C kategoriju, kad smo sve moguće iskoristili nismo imali načina da angažujemo naše vozače", kaže jedan od privatnih prevoznika Dušan Krstić.

stranci
foto: screenshot RTS

"Na početku je bilo teško, ali Beograd je malo bolji od Šri Lanke. Sad sam već 11 meseci ovde, sprijateljili smo se i navikli na ljude ovde", kaže vozač iz Šri Lanke Tilina Šamika.

"Ono što smo mi radili sa njima za 3-6 nedelja treninga je upoznavanje sa gradom Beogradom to je da se upoznaju sa karakteristikama svake od linija na kojima rade. Poseban akcenat su stavili na zimskom periodu, rad na snegu, dakle sa vremenskim uslovima sa kojima se oni nisu susretali ranije", kaže Krstić.

Mnogi putnici se još čude kada vide stranca za volanom, ali oni su ipak postali naša svakodnevica. Naučili su da voze desnom stranom, da pozdrave putnike, i za sada imaju strpljenja za gužve. Iako je komunikacija sa vozačima zabranjenja tokom vožnje, sigurno ćemo ih nešto zapitati.

Mada, to možemo pitati i saputnika ili potražiti na mobilnim aplikacijama, gde je mnogo toga dostupno. Nema privatne firme u prevozu koja ih nema, ili ne planira da ih dovede. Da je tako, pokazuju i podaci Infostuda - prošle godine imali su 2.662 oglasa za vozače.

(Kurir.rs/RTS)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track